onsdag 12 december 2012

2012-12-12

I förmiddags var jag hos läkaren med foten. Domen blev som väntat: springförbud, Voltaren och sjukgymnastik. Men han var positiv och trodde att jag kommer vara bra om 2-3 veckor om jag sköter mig. Dessutom kan jag göra allt utom att springa så om jag ska ha ett uppehåll från löpningen passar det faktiskt minst dåligt just nu. Nu är det fokus på skidåkning och i bästa fall kanske jag hinner simma lite också. Så jag var inte alltför nedslagen när jag gick därifrån även om det känns lite tråkigt att inte få springa.

På eftermiddagen hängde jag och Samuel i Nacka Forum så att städarna och fönsterputsarna kunde få lite lugn och ro hemma i lägenheten. Jag handlade lite julklappar och Samuel sov sina obligatoriska 30 min. Han var dock på väldigt gott humör idag och verkade harmonisk.

När vi kom hem efter hämtningen var det full fart i lägenheten. Städerskorna var försenade och där stod jag med två trötta och hungriga barn och en massa kassar som skulle packas upp. Jag insåg dock ganska snabbt att det inte var läge att gå in utan gav barnen varsin smörgås i trappuppgången, gick in och packade in maten i kylen och julklapparna i klädkammaren, innan vi gick ut igen. Vi tog hissen ner till kajen och gick till hotellet för att fika. Det blev en trevlig after-dagis och vi åt lussekatter och båda killarna satt stilla i varsin stor fåtölj. När vi kom hem strax efter klockan fyra var det skinande rent i hela lägenheten.

After dagis på Marina Tower
 
Idag blev det snabb middag. Killarna fick spagetti och korv och jag slängde ihop en pastasås på färska tomater, färsk basilika, vitlök, olivolja och färsk chorizo till Perry och mig. Det smakade bra faktiskt. Sen stack jag till Ågesta och tog ett varv på golfbanan och sen ett varv i elljusspåret, totalt 14 km. Det var härligt men kämpigt idag. Det snöade och var -6 grader och jag hade inte orkat valla om från i söndags, då det var -16. Så om Norges sämsta skidåkare heter Inge Glid, heter Sveriges sämsta skidåkerska Inge Fäste alias Ally. Men det gjorde inget för jag njöt av mörkret, snön och naturen. Eftersom jag ville skydda mina stackars öronsnibbar hade jag öronskydd under mössan, och på mössan hade jag pannlampan, så jag såg ut som en alien med extremt stora öron. Ångrar att jag inte tog en bild.
 
Underbara kvällsrunda
 
När jag var och handlade mat idag på Coop såg jag att de hade färska Budapestbakelser och blev plötsligt oerhört sugen. Så jag köpte två stycken och kände mig som värsta pensionären. Perry blev glad i alla fall och nu ska vi avnjuta denna skapelse :). 
 
Budapestbakelser, mums!
 
 
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar