fredag 21 december 2012

Äntligen julledigt

Äntligen fredag! Idag var Perrys sista arbetsdag före den långa ledighet som jag sett fram emot så mycket. Imorse sov jag och småkillarna länge och slöade sen i pyjamas ännu längre. Sen satte vi fart, förmiddagens projekt var att lämna tillbaka några böcker på biblioteket. Det var full kaos i Sickla redan kl 10.30 och vi fick leta länge efter parkeringsplats. Snön vräkte ner och alla var stressade. Men vi hittade en plats till slut. Vi lämnade snabbt tillbaka böckerna och lämnade sen Sickla köpkvarter mycket tacksamma över att inte behöva handla något.

På eftermiddagen åkte vi till stan för att träffa Mimmi, Tom och Annika från London. De var påväg till Karlstad men hade några timmar tillgodo innan deras tåg skulle åka. Vi satte oss på ett café och fikade och pratade. Eftersom jag knappt hunnit äta lunch köpte jag en stor tunnbrödsrulle med Skagenröra. Den var väldigt god. Till dessert delade Mimmi och jag på en gigantiskt chokladboll och till det en soja-latte, sen var jag mätt och nöjd. Sen blev det plötsligt lite bråttom till tåget och där stod vi på T-centralen med två hungriga och trötta killar. Och överallt var det massor med folk och väskor. Så det blev McDonald's innan vi tog bussen hem.  

Nu sover killarna snart och vi ska slå in julklappar och försöka komma i julstämning. Julgranen är klädd och tomtarna på plats och ute gnistrar fin nysnö, så det är bara att njuta. Tur att jag åkte skidor igår kväll, idag hade det varit ännu mer svårvallat efter dagens snöfall. Jag ser fram emot första julen då vi är fyra. Tänk att Samuel kom till oss tillslut, det var mer än vi hade hoppats på för ett år sen.

Vår fina julgran

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar