tisdag 11 december 2012

Case closed

Idag var vi på Notarius Publicus (NP) och fick stämplat översättningen av tingsrättsbeslutet för adoptionen. Nu ska beslutet skickas till Sydkorea, via Adoptionscentrum, sen är ärendet avslutat. Igår fick vi även intyg från Skatteverket att namnändringen är godkänd, så nu heter han verkligen Samuel och vi är hans rättsliga vårdnadshavare. Tjohoooo! Nästan värt att fira en gång till med champagne, eller det kanske får bli glögg den här gången.

Igår var jag på simavslutning med Samuel. De fick prova att bada med flytväst vilket alla barn, utom Samuel, ogillade. Samuel däremot var trött, som vanligt vid 10-tiden, och somnade nästan där han låg och guppade i det varma vattnet. Det såg härligt ut och jag tänkte på floating. Sen vart det några åk i rutschkanan och några dyk innan halvtimmen var slut. Jag köpte armpuffar till Samuel i julklapp och hoppas att vi kan åka och bada snart igen. Numera är det i alla fall inga problem att tvätta hans hår eller att doppa huvudet. Han gillar verkligen att dyka och åka rutschkana med huvudet före trots att han är under vattnet i flera sekunder innan jag plockar upp honom. Efter badet var det full fart hem för jag hade en tid hos kiropraktorn. Besöket avlöpte väl, trots att Samuel vaknade efter 5 minuter, och jag hoppas att ryggen och foten blev lite bättre av behandlingen.

Sen hem och göra mellanmål, iväg och hämta Timothy och iväg till Eriksdalsbadet. Igår var sista gången även för honom och alla föräldrar var välkomna att bada. Eftersom jag redan hade badat på förmiddagen fick Perry bada med Timothy. Jag och Samuel tittade på, fast han hade nog gärna badat en gång till. Efter badet var alla trötta och vi stannade påbvägen hem och åt en pizza i Hammarby Sjöstad. Sen hem och kolla julkalendern innan det var dags för nattning. Jag hann en snabbis till gymet innan jag stupade i säng.

Idag har vi varit på utvecklingssamtal på förskolan. Det är kul att höra om allt de gör och hur de stöttar barnen i deras utveckling och förbereder dem inför skolstarten. Timothy trivs bra på förskolan och känner sig trygg med pedagogerna. Samuel var med och fick ett raseriutbrott vid påklädningen. Så nu vet jag inte om han är välkommen där längre, annars är det tänkt att han ska börja i maj. Sen åkte vi till NP på Vattugatan för att lämna in våra handlingar vi ville ha stämplade innan Perry stack till jobbet och jag åt lunch med en gammal kollega. Klockan 12 var det dags att hämta handlingarna igen, varje gång jag är där slås jag av hur subtilt otrevliga tjejerna som jobbar där är. Men jag tänkte att det här är sista gången jag är där, så jag bjöd på ett God Jul innan jag gick. Jag hann handla ett par julklappar innan Samuel vaknade i vagnen och då åkte vi hem i snöovädret.

Hämtningen blev kämpig med vagnen i snömodden men vi hade tur och kunde ta bussen en hållplats. Nog för att jag gillar snö, men det förutsätter att snöröjningen fungerar. Imorgon blir det lämning med bilen eller snow racer och pulka. Det blev en lugn eftermiddag och kväll. Killarna ritade och kollade på TV. Timothy gav en förställning av Angry Birds, och den fortsätter imorgon, innan det var dags för julkalendern. Ikväll ska vi planera maten till julafton samt beställa så många julklappar som möjligt på nätet. Och dricka lite glögg också :).

Teaterföreställning: Angry Birds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar