lördag 2 februari 2013

Första liften upp och fyra fina åk i nypistad backe

Så var den harmoniska perioden över. Just när vi tyckte att det började bli riktigt mysigt att vara fyra i familjen och vi pratade om hur Samuel blivit mycket mer harmonisk och lugn, då tog det slut. Från och med i förrgår är vi tillbaka där vi började med raseriutbrott och ständiga kamper vid blöjbyten, påklädning och nattning. Men vi får vara tacksamma för den lugna period vi fick och kämpa vidare. Kanske är det en reaktion på att vi farit omkring mycket på sista tiden och att vi föräldrar är stressade. Hur som helst så är det något som inte är 100% bra just nu. Timothy är helt uppslukad av Star Wars och pratar oavbrutet om detta, vilket innebär att han ställer tusen frågor som jag inte har något svar på. Det slutade med att jag köpte ett LEGO Star Wars Bildlexikon så att jag kan lära mig alla figurerna och lite historik. Boken blev en succé hos Timothy.

Igår morse var jag först i liften, fick till och med vänta 5 minuter innan de öppnade. Tog första liften upp och fick sen ett fantastiskt åk i en nypistad backe. Jag hann med fyra åk innan det var dags att låta killarna sticka ut. Men dem kommer jag leva på länge. Otroligt bra fallhöjd på backarna i Skalshöjden och otränade slalomben blev lite trötta på slutet.

Mmmmmanchester

Då kör vi!
 
Resten av dagen blev inte riktigt som vi planerat men den slutade bra i alla fall. Jag hann med 22,5 km i längdspåret. Det var kallt och kärvt och jag åkte sista 7,5 km med pannlampa i skogen. Lite läskigt för jag var helt ensam. När jag kom tillbaka till parkeringen var det bara min bil kvar. Sen blev det bastu innan Perry och jag åt en sen middag med barnen parkerade framför varsin DVD. På kvällen skippade vi På spåret och Skavlan och satt och tittade på gamla foton i datorn och drack rödvin. Vi blev riktigt nostalgiska. Tänk vad mycket kul vi har gjort sen vi träffades 2002 och det är inte slut ännu. Det blir bara lite annan typ av resor och aktiviteter ett tag nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar