tisdag 12 februari 2013

Fettisdagen

Igår fick jag ett ryck och bakade kanelbullar. Vädret var inte så mysigt så Samuel och jag var inne hela dagen, förutom lämningen och en sväng till lilla ICA-affären. Där hittade jag en linssoppa på burk som jag tyckte verkade supergod. När jag kom hem såg jag att det var en Viktväktar-soppa, inget ont om det men det var inte inte riktigt vad jag tänkt mig. Men jag kompenserade den fattiga lunchen med fem nybakade kanelbullar till fikat och på kvällen en utsökt thaibuffé och 1,5 liter Singah tillsammans med en kompis. Killarna blev jätteglada över det ovanliga mellanmålet. Jag hann även gå på ett väldigt intressant jobbmöte, får se vad det kan leda till. Om två månader börjar jag jobba igen, fy vad tiden går fort.

Fantastiskt goa bullar

Idag fortsatte jag på den inslagna vägen och bakade semlor Fettisdagen till ära. Timothy och Perry hade redan ätit semlor idag, men Samuel och jag hade gått och väntat på våra hela dagen. Lite konstigt faktiskt eftersom jag egentligen inte gillar semlor så jättemycket. Men ett par per år är gott. De blev fina och goda. Resten av veckan får vi försöka dra ner på sötsakerna, annars kanske barnen blir sockerberoende, eller det kanske de redan är? Jag skakade ner min semla med den vanliga tisdagsträningen; Spining+Core+ lite jogg på löpbandet, så nu skulle jag kunna äta en semla till...

Finaste hembakade semlan 2013?

Imorgon kommer golvläggarna och nästa vecka, när vi är i Tandådalen, ska de fixa klart det sista. Sen är det bara att underteckna avtalet med mäklaren och köra. Läskigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar