söndag 10 februari 2013

Slut på torrperiod nummer två

Ännu en torrperiod är över. I fredags blev vi äntligen av med avfuktaren (igen) och vi väntar nu på att fått ett nytt golv (igen), vilket förhoppningsvis kommer ske inom ett par veckor. Tillsvidare får vi leva med betonggolvet, men vi är glada över att slippa oväsendet och att leva i en inplastad lägenhet. Vi firade med att laga en god middag och dricka mycket röd vin. Skumpan sparar vi tills golvet är på plats!

Avfuktaren borta!
 
Resten av helgen har vi tagit det extremt lugnt. I lördags var jag och shoppade, utan barn, ett par timmar på förmiddagen. Sen var Timothy och lekte med Olle hela eftermiddagen och Perry och jag tog en promenad med Samuel. Vi gick till Hammarby Sjöstad och tog en fika. Till Perrys stora förtret var semlorna slut så vi fick nöja oss med en bulle och en chokladboll. Samuel smaskade på smörgåsrån. På kvällen kom Ann-Louise och barnen över på middag och sen kollade vi på Melodifestivalen. Alla var glada att Sean-Banan gick vidare.
 
Imorse var jag ute och körde 34 km längd och sen har jag bara slappat hela dagen. Skidåkningen gick bra men jag borde nog inte valt klister idag, i alla fall borde jag lagt på mindre. Nu fick jag bra fäste men på bekostnad av glidet, så det blev ett bra träningspass. Bra spår som vanligt i Ågesta men otroligt mycket folk. Sen var Timothy och jag på bio, Sune i Grekland. Jag tyckte att den var kul men jag tror att Timothy inte riktigt förstod alla skämt och all ironi. Men det var kul att göra något med honom själv, utan Samuel. Timothy undrade dock varför inte Samuel kunde följa med, så det verkar som nån slags syskonkärlek har börjat spira dem emellan. Samuel blir olycklig när jag försvinner iväg, oavsett om det är själv eller med Timothy. Han är jättemammig just nu och vill helst sitta som en liten apunge fastklistrad i famnen hela dagarna. Hoppas det går över snart.
 
Nu ska jag ladda inför en intensiv vecka med tre jobbsamtal, ett par luncher, en kvällsaktivitet, en kväll ensam med barnen och förhoppningsvis kan jag klämma in ett par träningspass också. I slutet av veckan ska vi på två kalas, kusinerna Edvin och Elvis fyller och har fyllt år, och på söndag åker vi till Sälen. Hoppas, hoppas att vi alla håller oss friska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar