torsdag 7 februari 2013

Urladdning

Ikväll var det dags för längdåkning i Ågesta och efter helgens viloresa såg jag riktigt mycket fram emot kvällsturen. De senaste dagarnas ymninga snöfall gav mig dock lite huvudbry angående vallningen. Jag frågade min privata vallaexpert Perry, men han hade inte så många goda råd att ge.

Som vanligt blev det lite stressigt efter hämtningen. Killarna ville vara ute en stund när vi kom hem, sen gick vi in och jag började laga middag och de började bråka. Som en skänk från ovan kom Perry hem redan kl 17, så jag hoppade över middagen, vallade lite snabbt och stack iväg till Ågesta.

Ikväll var det bara ett spår, men det var bitvis isigt och det gick riktigt snabbt. Jag kände mig stark, trots att jag bara ätit en cocosboll sen lunchen, och stakade på i bra fart. Något fäste hade jag dock inte. De två första varven gick bra och jag bestämde mig för att ta ett till. Efter en kilometer gav klockan upp, slut på batteri, och även pannlampan lyste svagare och svagare. När det återstod 5 km laddade mobilen ur och vid det laget kände även jag att energidepåerna började ta slut. Men jag höll farten hela vägen och konstaterade att jag kört 25,5 km på ca 1 tim och 50 min, vilket jag var mer än nöjd med. En lagom urladdning såhär en helt vanligt torsdagkväll!

Urladdat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar