onsdag 13 februari 2013

Golvad

Lycka är att ha ett parkettgolv i köket istället för ett betonggolv, och idag blev det verklighet! Jag åkte hemifrån tidigt för att gå på ett möte på jobbet. Sen träffade jag Perry och Samuel på stan kl 9 för överlämning. Samuel och jag fördrev dagen med att fika med Lina, äta lunch med Kerstin, gå på Stadsmuséet, fika och hämta Timothy innan vi landade hemma. Till min stora förvåning hade de hunnit lägga hela govlet idag. Imorgon kommer rörmokaren och återinstallerar diskmaskinen och nästa vecka fixar målaren det sista. Sen är vi på banan igen!

Nytt golv, igen

Vi firade med att gå till Pong och äta thaibuffé hela familjen. Det var som vanligt lite allmänt kaotiskt vid matbordet, nudlar och ris överallt och alltid nån som är påväg att hämta mat, men det var mysigt ändå. Nu ska vi ställa tillbaka möbler och plocka in maten i skåpen igen, den ligger nu i flyttlådor. Sen ska jag slöa i soffan hela kvällen för det är jag värd. Jag har gått, stretat, minst en mil idag i snömodden med vagnen. Desstuom har jag för ovanlighetens skull en grym träningsvärk efter dubbelpasset igår, och jag undrar varför kan man inte kan ta det lite lugnt i alla fall när man känner att en förkylning håller på att ta kroppen i besittning? Men det går tydligen inte om man heter Ally...

Dagens roligaste bild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar