söndag 17 februari 2013

Resdag

Så var det dags att packa bilen igen och bege oss mot fjällen, den här gången mot Tandådalen i Sälen. Resan gick bra och killarna sysselsatte sig hela vägen, men det var låååångt. Det blev två matstopp och en färd i maklig fart eftersom sportlovstrafiken var tät. Jag sov rätt mycket och Perry fick köra hela vägen.

Lite uttråkad

Glad chaufför

Förväntasfull liten skidåkare

När vi passerade Vasaloppsstarten vaknade jag till. Om två veckor är det dags och jag hoppas verkligen att jag håller mig frisk. Den senaste veckan har jag känt mig hängig och trött och fram till igår morse hade jag inte tränat alls sen i tisdags. I går blev det dock tre varv på golfbanan i Ågesta i rätt bra fart, trots att jag druckit alldeles förmycket vin på fredagskvällen hemma hos Erik och Maria då vi firade mellankusinen Edvins födelsedag. På lördag eftermiddag var det dags att fira kusin Elvis 3-årsdag. Det var mycket trevligt och David och Sophie hade fixat jättemycket gott. Lördagskvällen ägnades åt att tvätta bilen, tvätta kläder, packa, lasta bilen och plocka undan i lägenheten.

Den kommande veckan har jag tänkt att ta ett långpass. Jag tänkte ta det imorgon, måndag, men det ska snöa hela dagen så eventuellt blir det på tisdag. Sen blir det ett par kortare pass och slalom med Timothy resten av tiden. Det ser ut att bli fint väder från tisdag och inte så kallt, så vi ser fram emot många härliga dagar i Sälen. Jag har även lovat Timothy att gå på after-ski, han ska dricka Fanta och jag får dricka öl :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar