fredag 31 maj 2013

En sista koll och sen godnatt

Uppladdningen har gått enligt plan och inga baciller verkar ha fastnat på mig. Jag har dock inte ätit särskilt mycket mer än vanligt under veckan, men idag försökte jag äta endel pasta och klämde i mig tre stycken Enervit Carbolader Food. Känner mig rätt tung och mätt men hoppas det går över till imorgon.

Jag ser fram emot morgondagen, har längtat, ja nästan som ett barn dan före julafton. Jag är inte så nervös utan bara så jä-la glad att jag är startklar, det hade jag aldrig trott för två månader sen. En kollega till mig sa lite avundsjukt idag: "Jag förstår att du ser fram emot loppet, du har ju absolut ingen press på dig." Han syftade till min minimala marathonträning, närmare bestämt de ynka 30 milen jag skrapat ihop i år, och undrar nog varför jag ställer upp överhuvudtaget. Jämfört med kollegornas dryga 100 mil i år så är det ju ingenting, så jag förstår att de har lite högre förväntningar på sina prestationer än vad jag har. Men jag har sagt det förr och jag säger det igen, jag älskar Stockholm Marathon, och kommer springa det alla år jag har möjlighet. Det kommer bli många plumpar i protokollet för det är omöjligt att sätta personligt rekord varje år, men det gör inget sålänge jag tycker det är kul och är i hyfsad form.

Vädert verkar bli bra, men lite osäkert. Vissa säger sol, vissa säger regn och andra säger åska. Det blir hur som helst inte kallare än förra året då det var +4 grader båda gångerna jag passerade Slussen. Lägg därtill spöregn och vindar på upp mot 30 m/sek, hutter, hutter.

Nu är det dags för ett litet kvällsmål och sen krascha i säng. Godnatt!

Laddar med en öl i solen tillsammans med Anna
 
Full koll på alla grejer
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar