tisdag 2 april 2013

Nedräkningen har börjat

Påskhelgen var alldeles underbar. Vädret var soligt men rätt kyligt. Vi var på landstället från lördag till måndag trots att vattnet var avstängt och det var en halvmeter snö runt stugan. Det var nästan som att vintercampa. Som tur var har vi fantastiska grannar som bjöd både på lunch och middag och där vi kunde hämta vatten och värma oss. Timothy lekte med sin kompis Olle från morgon till kväll och jag och Perry kunde ägna oss åt Samuel. För en gång skull fanns det inte en massa projekt vi var tvungna att fixa med, som det alltid gör på sommaren. Efter tre dagar i solen är nu båda killarna redan solbrända och det fina vädret verkar hålla i sig några dagar till.

Pulkatur på isen

Timothy och Perry på Vettershagafjärden
 
Nu är det inte lång tid kvar på min föräldraledighet. Om mindre än två veckor börjar jag jobba igen. Det känns mest bra men lite trist för nu börjar det äntligen bli skönt att vara ute och jag ser ett slut på overallernas tid. Men jag kommer att vara ledig ganska många veckor i sommar, så jag har nåt kul att se fram emot. Den här veckan är det påsklov från simskola och crawlkurs men jag måste försöka komma iväg och träna lite simning ändå. Förra veckan blev det två simpass och två löppass så nu känns det som jag kommit igång igen efter förkylningen :).
 
Idag har Samuel och jag varit på långpromenad. Igår öppnade uteserveringarna och idag var det många som satt och njöt av solen på Dieselverkstaden i Sickla. Våren är verkligen efterlängtad i år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar