tisdag 23 april 2013

Underbara vilodag

Idag är det vilodag och det är så härligt! Det innebär att jag inte ens cyklade till jobbet utan tog båten, vilket var extra skönt idag eftersom det regnade imorse. För även om jag cyklar i lugnt tempo på min damcykel så är 1 mil ändå 1 mil och när kroppen känns lite sliten ska den få vila. Den har ju faktiskt varit otroligt snäll mot mig i tre dagar och presterat bra på alla pass utan att straffa mig med nån skadekänning, peppar, peppar.... Gårdagens crawlkurs var kul. Vi fick simma lite intervaller, vilket innebar några riktigt snabba 25:or. Jag lyckades komma ner i 19 sekunder trots att vi startade i vattnet. Vet inte om det är nåt att skryta med egentligen, men det kändes som det gick fort i alla fall. Efter att ha tragglat teknik de första fyra gångerna på kursen var det kul att bara få veva på och inte tänka efter så mycket. Och det roliga är att det verkligen känns som jag lärt mig nåt. Nu är det bara att fortsätta träna själv för att så småningom börja simma i sjöar och hav. Det är först då man får svaret på om man verkligen kan crawla.

Så imorse kom jag alltså helt osvettig till jobbet med håret i någolunda ordning, utan hjälmrand i pannan och nedstänkta skor. Jag var lite segare än vanligt eftersom jag knappt hunnit vara utomhus, men efter en stor kopp te och en bulle var jag igång.

På eftermiddagen sms:ade löparkompisen Anna och frågade om jag ville med och köra backintervaller efter middagen. Visst var jag sugen men jag tackade vänligt men bestämt nej. Imorgon står det lunchlöpning på schemat och jag ska vara med på gruppträningen som Asics Store håller i. Det är första gången jag är med men jag hörde att förra veckans pass var urjobbigt. Alltså håller jag stenhårt på min 100%-iga vilodag och laddar inför ett tufft löppass imorgon, och om jag har tur även lite simträning på kvällen. Man kan inte vara med på allt även om man vill.

Ikväll blir det soffhäng med en bra bok, Håkan Hellström och Perrys utsökta chokladbollar. Och så ska jag välja vilka av mina löparskor som ska få följa med på lunchlöpning imorgon. Svåra beslut...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar