onsdag 10 april 2013

Två flugor i en smäll

När tiden är knapp gäller det att vara effektiv. Eftersom söndagens löppass blev inställt på grund av sjukdom låg jag liksom efter i planeringen redan när den här veckan började. Att veckan dessutom är fullbokad gör ju inte saken bättre. I måndags var mamma här och lekte med Samuel på dagen, då hade det passat ypperligt att springa, men jag kände mig fortfarande lite svag så jag sparade mig till crawlkursen på kvällen. Igår var på födelsedagsmiddag hos kusin Anton i Alsike så då blev det inte heller någon träning.

Så idag var jag minst sagt tvungen att sätta fart. På eftermiddagen skjutsade jag Timothy till simskolan och passade på att simma medan han tränade. Jag hinner ganska exakt simma 1000 meter på 25 minuter och det passar ju bra eftersom simskolan är 30 minuter. Idag hade allmänheten bara två banor och det var kaos. Det var ca 10 personer på varje 25-metersbana och det var inte alls bra, varken för dem som vill simma fort eller långsamt. Jag tycker det är ganska dåligt för det kostar ändå 90 kr att simma på Eriksdalsbadet. Men jag var nöjd att jag hann med mina 1000 meter. Sen var det lek med Timothy och bastu innan vi åkte hem. Väl hemma kastade jag i mig lite tacogryta, slängde på mig löparkläderna, fönade håret!!! och begav mig sen ut på en löptur tillsammans med Anna. Det blev Årstaviken runt, en sådär 12-13 km i behagligt tempo. Så idag slog jag två flugor i en smäll, körde ett halvt triathlon, så nu är jag nästan ikapp i planeringen. Tyvärr blir det ingen cykling imorgon så det kanske måste bli ett kombinerat cykel- och löppass i helgen.

Samuel har nu också gjort cykelpremiär, i barnsadeln. Han gillar det så mycket att han blir rasande när han måste stiga av. I måndags låg han i hallen och skrek i en kvart för att han inte fick cykla mer. Det var svinkallt och blåsigt ute den dagen så det var verkligen inte läge för någon längre cykeltur. Jag försöker se det från den ljusa sidan, det är kul att han gillar att åka cykel och att vara ute. Men det är jobbigt när han blir arg och ligger på golvet och skriker, fast han är till och med söt när han är arg. Och när han inte är arg är han alldeles bedårande på alla sätt och vis.

Cykelfantasten
 
Snygg i mammas pannband


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar