söndag 21 april 2013

Första arbetsveckan till ända

Vår yngste son verkar inte vara så förändringsbenägen direkt. Det brukar räcka med att han ska ha något nytt klädesplagg, till exempel windstopper fleece istället för tunn fleece och jacka eller skor istället för gummistövlar, för att han ska blir skogstokig. Då ligger han på govlet och skriker och sparkar i minst 5 minuter och sen accepterar han det nya plagget och traskar glatt ut till hissen. Och så håller det på de första två-tre gångerna han ska ha nåt nytt på sig. Själv blir man ganska trött men jag börjar vänja mig nu och jag vet att det bara är att vänta ut honom.

Samuel i sin, numera, favorithandduk

Den gånga veckan har ju inneburit en stor förändring för alla i familjen i och med att jag börjat jobba. Samuel valde att visa sitt missnöje genom att vara vaken några timmar varje natt, typ mellan klockan 1 och 3, och ligga i sin säng och skrika. Så när helgen kom var både Perry och jag rätt möra. I fredags somnade jag i soffan efter två glas rödvin och jag är tillbaka på det stadiet när jag drömmer om att få sova och funderar på hur jag skulle kunna stjäla lite sömn. Kanske finns det nåt vilrum på jobbet där jag kan låsa in mig på lunchen. Ja, det gick så långt att jag var beredd att byta mat mot sömn, och då har det gått långt! Men så kom vändningen, hoppas vi, i natt. Då sov han till kl 5 innan han började skrika och somnade sen om igen. Sex timmars sammanhängade sömn klarar jag mig rätt hyfsat på. Nu hoppas jag innerligt att kommande natt blir ännu bättre.

Förutom sömnen har helgen varit alldeles underbar. Våren har äntligen kommit till Stockholm och vi har varit utomhus mycket. Eftersom vi steg upp så tidigt i lördags kändes dagen väldigt lång. Jag tog ett långt löppass på morgonen medan killarna lekte i parken. På eftermiddagen spelade Timothy fotboll med kompisar från förskolan. Sen gick vi till Hammarby Sjöstad och fikade och handlade och sen gick vi till en annan park. Vi avslutade dagen med en trevlig och god middag hos goda vänner i Finnboda. Imorse fick Perry ta morgonpasset och cyklade iväg vid 7-tiden. Jag och killarna sov till kl 8!!!!

Årets första glass

Bullarna var slut så vi köpte en längd :)

Trots många familjeaktiviteter blev det en bra träningshelg. Jag noterar 24 km löpning och 59 km cykling. Det känns dock inte optimalt att försöka träna till både Stockholm Marathon och Vätternrundan samtidigt, men eftersom jag ännu inte bestämt mig för vilket lopp jag ska ställa upp i, beror helt på foten, försöker jag hålla mig i både hyfsad löp- och cykelform. Risken är väl att det varken blir hackat eller malet, men då får det väl bli det.
 
Välbehövlig proviant på härlig cykeltur
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar