onsdag 8 april 2015

Påsk i fjällen

Påsken firade vi i fjällen och det blev en fin avslutning på skidsäsongen. Vädret var toppen och boendet och sällskapet kanon. Vi bodde i Storhogna och åkte skidor i Storhogna/Klövsjö. Jämfört med Sälen och Idre så är detta "riktiga fjällen" för mig. Här finns kalfjäll, renar och fina leder för turåkning. Trots att det var påsklov var det gott om plats i backarna och inga liftköer. Barnen åkte skidor från morgon till kväll och till och med lilla Samuel visade att han faktiskt är en liten skidkille. Timothy kör hårt redan nu både i Parken och i och utanför pisten, undrar hur det blir om några år. Inget går upp emot påskskidåkning då solen värmer, det är ljust länge, länge, folk sitter ute på fjället och solar och grillar och det finns hopp om att våren och sommaren ska komma även i år.

Det blev nästan ingen träning i påsk, bara ett löppass i motvind och sega backar. Det hade jag lika gärna kunna varit utan. Så sen det blev fokus på familjehäng, god mat och mycket vin för hela slanten. Och det kändes helt ok :). Som tröst fick jag ett fint cykelpass på Annandag påsk på racern. Vilken skillnad mot crossen med dubbdäck som jag stretat runt på hela vintern. Om 20 dagar åker jag till Nerja i Spanien och då ska jag cykla i shorts och linne, tjohooooo!

Samuel o Perry leker köttbullar

Middag med hela gänget på "M"

Fint påskväder

Greta o Timothy

Ola, Greta o Timothy i Klövsjö express

Jag får en puss av Samuel

Mina skidåkarkillar

Full fart i Parken

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar