tisdag 21 april 2015

En bra dag att vägga

Igår var det dags för det längsta långpasset innan maran. Orsaken till att det ligger så tidigt är att jag åker till Spanien på lördag för att träna i 8 dar och när jag kommer hem kommer jag troligtvis vara rätt sliten. Plus att jag är ensam med barnen torsdag till söndag den veckan. Och efter det blir det för tätt inpå loppet att springa riktigt långt.

Sagt och gjort, efter en stökig dag på jobbet gav jag mig av strax efter kl 17 igår kväll. Vädret var vackert, lite för varmt faktiskt, och pollenhalten på all time high för i år. Benen kändes trötta efter bara 3 km och hela kroppen var otroligt seg. Men jag lufsade på, kämpade som en galning faktiskt men undrade innerst inne om jag verkligen skulle orka hem. Först en tur runt Djurgården, sen Vallhallavägen, förbi Stadion, genvägen till Frescati och sen cykelbanan längs E18 över Stocksundsbron. Ner under järnvägen och ner till vattnet nedanför Cedergrenska tornet. Sen följde jag vattnet hela vägen bort till Näsbyvikens båtklubb och sen hem. Det blev ca 34 km och jag var ett vrak när jag kom hem. Alla energidepåer var tomma för jag hade bara haft två gels och vatten med mig. Känslan var nästan densamma som efter en mara; illamående, ont i benen och i fötterna, lätt sinnesförvirrad och frusen. Inte så taktiskt kanske att ta ut mig så mycket men så blev det. Att springa långpass på en toast kl 7 på morgonen är ju en barnlek jämfört med att springa långpass efter en dag på jobbet. Som tur var var Perry hemma och kunde snabbt fixa mat som jag tvingade i mig innan jag gick och la mig. Lite nöjd med mitt pass men samtidigt orolig över vad jag skulle få betala för det. Oavsett vad så var det en bra dag att vägga på, det var underbart väder och jag sprang i vacker miljö. Man får tänka att det alltid kunde varit värre!

Efter en god natts sömn kändes det dock mycket bättre imorse. Visst var benen lite trötta men inga skadekänningar och min kraxiga hals hoppas jag beror på pollenallergi. Idag har jag fyllt på depåerna med mat, lite onyttigheter och mycket vätska, så imorgon hoppas jag vara tillbaka i matchen igen. 

Nya bron över Svindersviken, Perry ville se :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar