söndag 19 april 2015

Vuxenpoäng till mig

Jag är faktiskt stolt över mig själv!

Jag löste en jobbig situation på ett genomtänkt och sätt. Jag satte mina egna behov i första rummet men jag tror inte att jag trampade någon på tårna i onödan. Detta är ett steg framåt för en person som mig, som ofta handlar på implus och inte analyserar situationen så värst mycket. Man kan inte styra över vissa saker som händer i ens omgivning, men man kan ta ansvar för sin egen situation och försöka göra den så bra som möjligt utifrån rådande förutsättningar. Jag har funderat länge, mycket länge, på hur jag skulle göra med min jobbsituation. Det har varit en lång period av ovisshet och totalt kaos på jobbet men så snart alla fakta låg på bordet agerade jag. Jag handlade helt egoistiskt, men lade fram mina villkor på ett hyfsat diplomatiskt sätt och fick ok på det. Så nu hoppas jag att en period av grubbleri är till ända och att jag kan börja fokusera på att mina arbetsuppgifter igen. Och efter ett antal möten med min nya chef så tror jag till och med att det kan bli rätt kul framöver.

Den här veckan har jag haft 3 träningsfria dagar, ja det är sant, och jag har inte börjat klättra på väggarna. Det är också en sak att vara stolt över. De 9 mil som jag cyklade i motvinden igår har kroppen redan glömt bort och jag längtar till långpasset löpning imorgon kväll, längtar så att det kryper i hela kroppen faktiskt. Idag har jag ägnat mig åt annat för att hålla mig sysselsatt; hängt med barnen, handlat, lagat en braklunch till mina killar (som var måttligt intresserade), bakat en kaka, sålt grejer på Blocket, lagat en hejdundrande söndagsmiddag, lagt ut fler saker till försäljning på Blocket och lagat müsli. Nu återstår ett par saker innan det är dags att ladda upp med sömn inför kommande vecka. Och det är inte vilken vecka som helst. På lördag drar fem triathlontjejer till Nerja för att umgås, träna, sola, bada och ha kul i hela åtta dagar. Det känns nästan overkligt, men det är sant. Så den här veckan blir rätt lugn träningsmässigt förutom långpasset imorgon kväll, men det skulle ju egentligen ägt rum idag. Man vill ju att kroppen ska vara pigg och träningssugen på lördag när vi kommer ner till värmen.

Söndagsmiddag á la Ally

Samuel började cykla idag




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar