lördag 7 december 2013

Första snöjoggen för säsongen

Äntligen kom den första snön! Jag blev så glad imorse när jag vaknade och såg att det var vitt ute.
Flytten gick bra trots den utlovade stormen. Vi landade i huset med vårt bohag som planerat. Idag har vi packat upp och packat upp. Vi har även hunnit köpa en bäddsoffa på Blocket och baxat in den huset. Trots att vi monterade ner hela soffan i smådelar vägde metalldelarna ca 80 kg så jag hoppas verkligen den är skön att sova i.

Jag slet mig en stund från flyttstöket och tog mig ut på en uppfriskande löptur i snömodd o halka. Sprang ca 1 mil och utforskade omgivningarna, spurtade i alla uppförsbackar och tog det försiktigare utför. Klarade mig utan att ramla trots att jag varken har fina dubbskor eller broddar. Benen var pigga efter en lugn träningsvecka och det gav mersmak. Hoppas hinna ut en lite längte tur imorgon. Härligt var det i alla fall, äntligen vinter!!!

När jag kom hem stoppade jag ner barnen i det enorma badkaret, eller jaccuzzi kanske det heter. Det är som en barnpool för dem och de var helt vilda. Jag lyckades dock inte få igång bubblorna och Timothy var lite besviken.

Perry lagade en god lammgryta till middag och sen fick jag igång TV:n så att vi kunde se Ebbot i säsongen sista Så mycket bättre. Brasan sprakar, adventsstjärnan är upphängd och vinet o osten smakar bra. Vad mer kan man begära?


1 kommentar:

  1. Härligt! Lycka till med nya hemmet. Kram, /anne

    SvaraRadera