fredag 6 december 2013

Dags att dra vidare

Så var det då dags att dra vidare, att lämna söder-om-söder och flytta norrut. Just nu håller flyttkillarna på att bära ut alla våra saker. Perry o småkillarna har åkt till huset och mormor är påväg dit för att hjälpa till och passa småtrollen. Jag sitter i lägenheten och betraktar hur den töms undan för undan. Den är så fin, allt är så fräscht trots att vi bott här sen 2007. Men det är bara yta och hur viktigt är det egentligen? Ytan falnar så småningom oavsett vad.

Igår kväll var vi och åt middag på hotellet, Elite Marina Tower. Det blev en fantastiskt god entrecôte och ett antal glas rödvin. Vi pratade då om hur viktigt det är att ha lite perspektiv på saker och ting. Har man det så spelar några taskiga ytskikt mindre roll, ja även mögel i husgrunden blir rätt oviktigt om man tänker på hur barnen på Filippinerna har det. Så kanske har man det lite för bra för sitt eget bästa, man har allt men har ändå svårt att uppskatta det och att vara nöjd.

Igår var vi och sa hejdå på Samuels förskola och Timothys skola. Det var lite sorgligt men det känns bra att de båda trivts så bra och utvecklats så mycket på alla plan. Jag känner en stor tacksamhet gentemot lärarna och pedagogerna och en stor beundran för alla som jobbar med barn och ungdomar. Deras jobb kräver inte bara hög kompetens utan också 110% engagemang varje dag. Jag kan villigt erkänna att jag inte riktigt är 100% engagerad på jobbet precis alla dar i veckan. Och jag skulle troligtvis inte stå ut mer än 1 vecka om jag tvingats jobba som lärare.

Appropå att vara engagerad och att brinna för något, så läste jag imorse att Nelson Mandela gått bort. Så oerhört sorgligt, han var en kämpe som lämnar stora avtryck och världen blir inte densamma utan honom. Träningsmässigt har veckan hittills inte varit den bästa. Löpningen och simningen i tisdags var det hög kvalitet på. Simning igår morse var dock rätt lugn och jag hann inte springa på lunchen, så nu spritter det lite i benen. Hoppas att stormen Sven inte slår till alltför hårt för i helgen måste jag ut och kolla in löparrundor i Täby.

Snart dags att stänga och låsa lägenheten för sista gången. Time to move on helt enkelt!





Tomt!



1 kommentar:

  1. Hoppas flytten gått bra, vad spännande med nytt på alla möjliga sätt! Kram Anna

    SvaraRadera