onsdag 4 december 2013

Den sista färden...

...med SL-båten från Nybrokajen till Saltsjöqvarn gjorde jag ikväll. Det var en hemfärd som alla andra men ändå inte. Det är sista gången på mycket länge som jag åker den här sträckan. Under åren har man blivit bortskämd med att kunna ta båten till och från jobbet. Det är verkligen en av de största fördelarna med att bo i Saltsjöqvarn. 

Vi packar och packar och Perry kör lass efter lass till huset men jag tycker inte att det minskar något i lägenheten. Imorgon kommer två packmän och packar det som är kvar. Det måste rymmas i 100 flyttkartonger. Imorgon är det även killarnas sista dag på förskola och skola. De är dock båda väldigt förväntansfulla och ser fram emot att flytta.

Nåt kul i flyttkaoset var att jag hann iväg till simningen igår kväll. Och peppad av en trevlig klubbkompis, Kristina, vågade jag simma i en snabbare grupp än jag brukar. Trots att jag sprungit 1000-metersintervaller på lunchen orkade jag hänga med hela passet, som även det var intervaller. Trött och lite stolt somnade jag gott, dan före dan före dan.

 
Ballerina påväg mot kajen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar