lördag 19 januari 2013

Utomhusaktiviteter i strålande vinterväder

Igår och idag har det varit underbart vinterväder i Stockholm. Sol från en klarblå himmel och rätt kallt, idag nästan lite för kallt för att vara ute längre stunder med barnen. Både igår och idag var vi i Hellas och åkte skidor. Samuel fick sova i vagnen och Timothy kämpade på i längdspåret ute på isen. Idag åkte Perry med också. Det var bara jag som latade mig och promenerade omkring i solskenet. Jag får se om jag orkar upp tidigt imorgon för att åka längd i Ågesta. Just nu, efter en trevlig middag hos Mattias, Alicia och Emmie och ett par glas vin hos Anna och Johan, känns det dock ytterst tveksamt. Men jag vallar mina skidor för kallföre och hoppas att jag kommer iväg imorgon bitti. För tillfället är jag inne i en period när jag känner mig lite omotiverad att träna och helst bara vill mysa inomhus, umgås med familj och vänner, äta god mat och dricka vin. Och det är ju inte så bra för formen, men bra för själen, så jag hoppas att det bara är tillfälligt.

Timothy i Hellas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar