lördag 12 januari 2013

Morgonpasset

Imorse tog jag morgonpasset i Ågesta, det blev dock inte fullt så tidigt som jag tänkt mig eftersom jag ville att Perry skulle få sova ut en stund och var tvungen att ta hand om Samuel. Men kl 8.30 gav jag mig iväg på den första rundan på golfbanan med Morgonpasset i P3 i lurarna. Som alltid är det mycket bra musik, intressanta diskussionsämnen och småtråkiga skämt som ofta ter sig otroligt roliga där man hasar omkring. Idag hade de bjudit in en gäst, Lotta Lundgren som skrivit kokboken "Om jag var din hemmafru". Diskussionen handlade främst om vad den mat man bjuder sina gäster på säger om en själv, men även om varför många har ett så komplicerat förhållande till mat idag. Mycket intressant att lyssna på.

Det första varvet gick sådär, spåren var inte jättebra och bitvis var de översnöade och tröga. Men när jag gav mig ut på andra varvet hade spårmaskinen hunnit köra upp nya fina spår. På tredje varvet fanns det dubbelspår. Fjärde och femte varvet var mina snabbaste trots att det var otroligt mycket folk i spåren. Det måste varit fler hundra, om inte tusen, människor som åkte där idag. Det kändes nästan som att åka Öppet Spår och jag fick kryssa fram. Men det gjorde inget, det är kul att se att så många tar sig ut och att det är så många små barn som är jätteduktiga på längdåkning. All heder åt spårpatrullen som sköter spåren så bra att de håller för denna anstormning. Efter fem varv var jag rätt trött. Men efter lite sportdryck och fem av Timothys chokladbollar var jag pigg igen. På parkeringen var det kaos, ungefär som i Nacka Forum helgen innan jul även om det inte var samma hetsiga stämning. Och även på busshållplatsen var det fullt med skidåkare. Det är verkligen en träningsboom just nu.

På eftermiddagen var vi i Vasaparken och åkte skridskor tillsammans med Tomas och Merci o barnen. Där var det också jättemycket folk men killarna hade kul och åkte i 1,5 timmar. På kvällen hade vi gemensam middag hemma hos oss. Fantastiskt gott kött, potatisgratäng, rödvinsås och sallad. Undrar vad den maten säger om oss? Nu är jag supertrött och ska unna mig att slöa i soffan, kanske jag till och med somnar där!?

Veckan som gått har varit bra ur träningssynpunkt. Två spinningpass, 56 km skidåkning och ett corepass. Det känns som kroppen börjar vakna till liv igen efter höstens dvala, även om formen är betydligt sämre än vid samma tidpunkt förra året. Nästa vecka ska jag försöka springa lite i mina nya skor, som förhoppningsvis är rätt för min onda fot. Men först ska det bli skönt med en mat- och vilodag imorgon.

Trångt i Vasaparken också

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar