onsdag 9 januari 2013

Chockstart på det nya året

Idag fick vi domen, köksgolvet måste brytas upp igen efter en ny vattenläcka som inträffade under julhelgen när vi var bortresta. I bästa fall behöver golvet bara bytas, i värsta fall ska betongen under golvet avfuktas i x antal veckor innan det nya golvet kan läggas. Jag orkade knappt reagera när killen som utförde fuktmätningen talade om detta för mig. Men det är klart att man blir trött. Reparationen av den gamla vattenskadan blev klar veckan innan jul och nu ska det fina nya golvet bort igen. Fotograferingen och visningen av lägenheten är uppskjuten på obestämd framtid. Ungefär samtidigt som detta besked kom, fick jag reda på att självrisken för att laga den pytterlilla skadan på bilen är 6 500 kr. Inte heller det orkade jag reagera på, är man klantig så är man. Jag försöker tänka rationellt, båda sakerna är ju trots allt bara materiella saker även om de är förenade med utgifter för oss. Vi inväntar fortfarande fakturan från den förra vattenläckan. Fortsättning följer...

Efter den här chockstarten på det nya året tänkte jag att det är bäst att chocka kroppen lite också. Den fick ju ett par dagars vila efter veckan i Idre som innehöll endel skidåkning, men framför allt mycket god mat och dryck. Så igår slog jag till och gick till gymet och körde ett spinningpass och efter det ett ganska lätt corepass. Ikväll tog jag två varv på golfbanan i Ågesta. 16 km i underbart fina och snabba spår på mina gamla trotjänare som fyller 13 år i år. Jag fuskade lite och la på Universalklister för att slippa staka i uppförsbackarna, så det blev en mycket behaglig tur. Och imorgon "måste" jag gå på spinning igen eftersom damen som äger gymet varit så snäll och lagt in ett spinningpass kl 18.30 på torsdagar efter en önskan från mig. Det ska dock bli kul, det är en ny ledare och det är alltid uppfriskande.

Mina gamla trotjänare som tagit mig
från Sälen till Mora två gånger

Så två motgångar den här veckan och två bra träningspass tar nästan ut varandra, men än är inte veckan slut...

2 kommentarer:

  1. Näe vilken otur! Finns det ingen ni kan stämma? ;)
    Hoppas vi ses snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men nu måste turen vända. Det verkar som NCC tar på sig att laga vattenskadorna i lägenheterna, men än är sista ordet inte sagt... Dags för brunch snart :)!

      Radera