torsdag 13 juni 2013

Uppladdningen har börjat...igen

Och det märks att det inte var så förskräckligt länge sen jag laddade senast. Jag har lite svårt att fokusera på uppgiften som ligger framför mig, 30 mil känns så ofattbart, sjukt långt. Ett marathon är i alla fall överblickbart, jag vet att det är över inom 4 timmar och jag vet ungefär hur det kommer kännas. Det här är nåt helt annat och det är kanske tur att jag inte vet hur jobbigt det är, men jag gissar att jag kommer få nytta av mitt pannben...

Ikväll äger Morningstars årliga pokerturnering rum på Casion Cosmopol. Vissa av mina kollegor var ovanligt fina när de gav sig av mot kvällens festligheter.

En ovanligt stilig riskanalytiker

Själv satt jag kvar och jobbade ett tag innan jag gick iväg på en efterlängtad lyxig ansiktsbehandling. Man vill ju vara snygg när man ska svettas i 30 mil :). Sen gick jag och handlade mat och allt annat jag var sugen på. Matintaget i veckan har inte varit så bra men än finns det tid kvar att ladda depåerna. Ikväll blev pasta och köttfärssås, lite popcorn, glass och lite choklad. Godkänt!

Imorgon åker jag och Jenny till Motala, Perry ansluter från Småland. Det ska bli jättekul, det var ju 11 år sen sist så jag räknar det nästan som att det är första gången jag kör. Jag har ingen direkt taktik men kommer gå ut rätt lugnt och försöka hålla ett jämnt tempo. Sluttiden kommer nog bli mellan 12-13 timmar, lite beroende på hur många stopp jag gör.

Ytterligare en god natts sömn och sen kommer jag vara i toppform!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar