tisdag 25 juni 2013

Sista rycket innan semestern

Killarna började sin semester den här veckan. Det borde kännas hemskt att behöva jobba när de hittar på roliga saker hela dagarna, men jag är så inställd på att min semester börjar 1 juli så det känns helt ok. Jag borde dock vara supereffektiv på jobbet den här sista veckan, men det känns snarare som att jag slagit av på tempot lite de senaste dagarna. Man kanske kan säga att jag har börjat nedtrappningen inför semestern. För inte vill man ägna den första veckan på semestern åt att vila upp sig, nej då vill man vara pigg och redo att hitta på en massa roliga saker.

Idag ha det gått 24 dagar sedan Stockholm Marathon. Min mycket matematiska kollega upplyste mig om att från och med idag bör min kropp vara så pass återhämtad att jag kan börja springa intervaller igen. Jag frågade då hur en Vätternrunda påverkar återhämtningen, men det fanns inte med i kalkylen. Och nog har den påverkat återhämtningen, för idag var det inte alls så pigga ben i intervallerna som jag hade hoppats på. Nåja, 9 km i gassande sol och 25-30 gradig värme kan ju ta kål på vem som helst så jag är nöjd med mitt lunchpass. På kvällen följde jag upp löpningen med en cykeltur till Älta, 1000 meter härlig simning i Ältasjön tillsammans med Jenny och sen en cykeltur hem. Så idag har jag faktiskt gjort en triathlon även om grenarna inte var i rätt ordning.

Träningskompisar
 
När jag kom hem från simningen var det lagom att äta en andra middag. Temperaturen på balkongen hade sjunkit lite grann så det gick att vistas därute. Perry och jag öppnade en flaska vin och dukade fram en ostbricka och satt och njöt av den ljumma sommarkvällen. Vid halv-11 fick jag ett sms från Anna som var påväg hem med båten från stan. Jag bjöd upp henne på ett glas vin och hon tackade ja. Det var verkligen supertrevligt att få spontant besök klockan halv-11 på kvällen en tisdag.
 
Killarna har varit på Gålö havsbad hela dagen och var supernöjda. Det var en fin långgrund sandstrand där barnen kunde springa omkring och leka och bada fritt. Det var redan varmt i vattnet och till och med Samuel badade. Imorgon åker de till Småland. Jag åker ner till helgen. Nu väntar tre dagar som gräsänka. Det blir två AW:s och förhoppninsvis lite träning också, även om det känns som jag redan tränat för hela veckan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar