torsdag 28 april 2016

Nerja 2016: On the road again

Dags för cykling igen. Den här gången mot Malaga med fikastop i Rincón de la Victoria. Jag som inte brukar dricka kaffe har blivit riktigt beroende av caffe con leche. Kanske är det miljön, kanske kaffet eller mjölken jag vet inte men gott är det i alla fall. Och jag får inte ont i magen heller. I natt har det regnat rejält men under dagen sprack det upp och blev riktigt fint väder. Hemma har det varit trist väder med snö och regn hela veckan så det känns som vi valde rätt vecka för semester. Det blev en härlig tur med bra fart i medvind påvägen mot Malaga och sned motvind påvägen tillbaka. Men vi turades om att dra så det kändes inte så tungt. Helena och Katrin hade stenkoll på tiden och jag tror vi vara nere i 17 min/mil.

Susanne, Katrin o Helena spanar in mot Malaga

Våra trogna följeslagare

Fikapaus i solen

Tripp-trapp-trull

På hemvägen körde vi upp till Frigiliana som flera år blivit utsedd till Spaniens vackraste by. Jag är beredd att hålla med även om jag inte sett så många andra spanska byar ännu. Vi fick plats på en restaurang på torget och beställde lunch och en öl. Det smakade gott i värmen som omväxling till Colan som annars var obligatorisk på lunchen.

Alkoholfri såklart

Sen rullade vi hemåt och landade sen på terrassen som vanligt. På kvällen blev det kycklinggryta med citron och oliver och lite vin såklart. Imorgon är sista cykeldagen och det ser ut att mulna på lite. Kanske jag kommer kunna sova lite bättre när det är svalare på natten?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar