torsdag 21 maj 2015

Sköna maj välkommen

Varför är maj och juni alltid så sjukt stressiga månader? Det brukar vara full rulle både på jobbet och privat. Livet formligen rusar fram i expressfart, för att nånstans runt midsommar sakta in lite grann men tillräckligt mycket för att man ska hinna reflektera över att ännu en vår passerat och att vi nu mot mörkare tider igen. Ska det vara såhär?

Jag hade en föreställning om att det skulle bli lite mindre stressigt i år, men det visade sig bli precis tvärtom . Men jag har ingen annan att skylla än mig själv. Jag inledde ju maj med att vara bortrest i 4 dar och sen kontrade Perry med att vara borta i 4 dar och vips var det 11 maj redan. Kristi Himmelsfärdshelgen skulle vi ägna åt barnen och vi var på Kolmården på fredagen, tillsammans med typ alla barnfamiljer i Småland och Skånes. Förutom att det var svinkallt var det en lyckad dag och jag tror att barnen uppskattade utflykten.

Timothy klappar en liten killing

Familjen uppradad

Vackra djur

Resten av helgen tillbringade vi på landstället. Grannen och tillika kusin har byggt en vedeldad bastu som vi fick äran att vara med och inviga. Den är otroligt fin och läget inbjuder till avslappning och själslig ro. Det blev bastubad framåt kvällskvisten men vi avstod från badet då termometern bara visade 8 grader i havet. Men nästa gång blir det badpremiär!

Bastu

Underbar utsikt

Lena o Perry provsitter

I söndags var vi på dop i Länna kyrka. Och det är uppenbarligen fler som har lite mycket att tänka på för föräldrarna till barnet som skulle döpas hade glömt dopklänningen och kyrkobladen hemma i Stockholm. Det hela lösta sig dock eftersom en person som bodde i närheten kunde åka hem och hämta dotterns dopklänning. Vädret var riktigt uselt och förutom ett försök till att springa långpass höll vi oss inne hela dagen.

Veckan hittills har bjudit på AW i måndags, stråksamling för Timothy i tisdags och simträning på E-badet igår. Ikväll är det joggkul i Ensta och på lördag uppspelning på Musikskoland dag i Rönninge by. Då ska vi dessutom ha födelsedagskalas för familjen för båda killarna och Timothy ska på ett kompiskalas. På söndag ska jag försöka hinna cykla en runda med Halvvätterngänget plus att Samuel ska ha kompiskalas på eftermiddagen. 

Kommande helger rullar på med Stockholm Marathon och karateläger som avslutas med gradering. Sen är det studentfest, Halvvättern i Motala för mig samt klassaktivietet med Timothys klass. Veckan efter är det skolavslutning, Perry kör Vätternrundan och Timothy ska ha sitt kompiskalas. Puh, jag längtar till Midsommar, eller gör jag verkligen det? Då är ju halva sommaren redan över... Men som sagt, som man bäddar får man ligga. Att båda barnen fyller år i maj och juni kan vi inte göra nåt åt, men vi vuxna kan inser att vi inte kan hinna med allt och låta bli att anmäla oss till så många tävlingar i maj och juni. För det kommer inte bli mindre stressigt nästa år, det är bara att inse.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar