lördag 2 maj 2015

Nerja 2015 dag 8: Sista dagen med gänget

Imorse var det dags för gruppfotografering. Bilden får tala för sig själv!

SCT-tjejer

Sen gav oss av på veckans sista cykeltur. Jag, Brita och Ylva ville ta bergsturen igen medan Katrin och Susanne ville köra upp till Frigiliana och sen bort mot Almuñécar. Mina ben kändes rätt sega och jag sa ganska tidigt till de andra att de kunde köra på och vänta in mig i Competa. Det blev ytterligare en härlig cykeltur i gassande sol. Svetten rann och det gick åt rätt mycket vatten och sportdryck i klättringen. När vi kom upp till byn stannade vi en stund och tog lite bilder, jag gillar ju att fotografera och följde enbart med på bergsturen idag för att hinna ta lite fler fina bilder. Förra gången hann jag inte. Vid infarten till byn finns det en litet monument som skulle kunna vara designat av Gaudi. 

En gammal karta

Utsikt över byn

Jag, Brita och Ylva

Competa i bakgrunden

Tittut!

Competa

Efter Cómpeta gick det utför och jag slipade lite på min kurvteknik. Idag vågade jag köra ännu lite fortare och det är en härlig känsla när man känner att man får till en perfekt kurva. Sen gick det uppåt igen och vi klättrade till Arches och sen vidare till Arenas. Där mötte vi en snäll liten man som satt i skuggan under ett träd. Han försökte prata med oss men vi förstod inte varandra så bra, men han gjorde intryck ändå.

Ylva och mannen konverserar

Söt gubbe!

Strålande utsikt

Sen började vi nedfärden mot Algarrobo Costa. Idag var det rätt mycket trafik så man fick ta det lite lugnt i serpentinerna och bitvis var asfalten rätt dålig, men på vissa sträckor gick det att köra riktigt fort. Sen följde vi kustvägen till Nerja där vi åt lunch och sen var det dags att åka till cykelaffären för att lämna tillbaka cyklarna. Det kändes lite tråkigt men samtidigt väldigt kul att vi fått fyra fina cykelturer.

Eftermiddagen spenderades som vanligt vid poolen. Idag la jag mig i skuggan, det var drygt 30 grader varmt i solen, och somnade en stund. Kroppen är lite sliten efter mycket träning och värmen och vi är alla mer eller mindre brända av solen. Nu ska vi fixa en sista middag i det fina huset vi fått låna av Katrins kompis. Sen är det dags att packa. Imorgon kommer taxin och hämtar oss kl 9.15. En fantastisk vecka börjar närma sig sitt slut och jag kan inte annat än att tacka för att jag fick vara med. Detta kommer jag leva på länge!

Fullmåne

Nerja by night





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar