torsdag 8 maj 2014

Gränsen är nådd

Efter 9 år firar vi åter vår bröllopsdag i Riksgränsen!

Vi funderade länge och väl innan vi bestämde oss för vart vi skulle åka på vår 10-åriga bröllopsdag. Florens, Lissabon, Barcelona, New York, Engelberg och Åre var uppe för diskussion men till slut föll valet på Riksgränsen och när vi väl bestämt oss kändes det väldigt rätt. Även om vi bor i skidåkarrum med våningsäng och Stockholmsdusch så är det i fjällen vi trivs bäst. Vi firade vår första bröllopsdag i Riksgränsen, i ett likadant skidåkarrum. Vi kylde skumpan i papperskorgen som vi fyllde med snö och satt i våningsängen och skålade. Sedan dess har vi återvänt flera gånger men inte sen vi fick barn, så det var med glädje jag checkade in här igen.

Nu står jag här med betydligt sämre tränade skidåkarben och jag ska anta en utmaning som jag drömt om i hela mitt skidåkarliv. Imorgon ska vi köra helikopterskidåkning i Kebenekaiseområdet!

Vi hann med ett par timmars åkning idag. Vädret var perfekt, gott om snö och knappt några människor alls. Obeskrivlig upplevelse i fantastisk natur, det är sånt här som gör livet värt att leva. Sen blev det afterski i solen på Pelikanhyllan. Nu blir det snart middag med skumpa på Lapplandia.

10 år som gifta idag

Perry hyrde feta lagg

Vi har toppenväder

Nordalsbranten tar vi på lördag

Afterski i solen

Utsikt från vårt skidåkarrum

"Hotellrummet"


1 kommentar: