måndag 21 oktober 2013

Starstruck

I somras på landet såg jag en kille flera gånger som jag tyckte jag kände igen. Han var alltid väldigt trevlig och hejade så glatt. Varje gång vi stötte på varandra var han ute och sprang och jag såg direkt att det inte var någon vanlig joggare som var ute och lufsade lite, här gick det undan. Vid två tillfällen mötte jag honom precis när jag var påväg uppför den sista hemska mördarbacken på min runda. Han var påväg nedför i en rasande fart och jag kände mig segare och tyngre än vanligt där jag flåsade i värmen. Vi ett tillfälle var jag tillsammans med en kompis och jag frågade om hon också kände igen honom, men nej, hon hade aldrig sett honom. Men jag fortsatte att grubbla men kunde inte komma på vem det var.

Idag när jag läste en blogg på Runner's World trillade polletten ner. Nu är jag nästan säker på att det var Mårten Klingberg jag såg i somras. Om inte annat så känner jag igen miljöerna på bilderna han lagt ut på sin blogg och cykelturerna han beskriver på slingrande småvägar i Roslagen. Och även om Mårten är i en helt annan klass än mig så är det alltid kul att träffa på andra löpare, och tillika triathleter, nu när jag själv bestämt mig för att ge mig in på den banan. Jag inspireras väldigt mycket av att se duktiga idrottsmän och kvinnor, och inspiration till att träna kan verkligen behövas under semestertider.

Nästa sommar ska jag hålla ögonen öppna, vem vet, man kanske kan få några matnyttiga tips från en rutinerad triathlet om hur man undviker att förfalla under semestern.

Skärgårdsidyll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar