söndag 1 september 2013

Vad ska jag nu fylla mitt liv med?

Efter Stockholm Triathlon för en vecka sedan har livet känts lite tomt. Känslan brukar infinna sig efter att jag genomfört ett långlopp, men hittills i år har det liksom inte funnits tid för depp eftersom jag genast haft ett annat lopp att fokusera på. Jag har i och för sig tre inplanerade tävlingar kvar i år, men det känns ändå som säsongen är över nu och jag håller på att varva ner.

Under veckan som gått har jag varit otroligt trött. Ingen träningsvärk eller inga andra sviter från loppet, men bara trött och helt urlakad i hela kroppen. Samtidigt har jag haft svårt att sova, vilket jag tror bero på att jag tränat för lite och haft det körigt på jobbet. I veckan har det bara blivit två löppass och ett simpass men jag hoppas kunna cykla idag. Jag har funderat på vad jag nu ska fylla mitt liv med och ömsom känt mig väldigt nöjd med allt jag gjort hittills i år, samtidigt som jag vill göra så mycket mer. Men svaret är väl rätt givet, nu ska jag ägna mig mer åt familjen. Nu är det Perrys tur att träna mycket. När man inte tränar känns det som man har oceaner av tid över till annat och jag tror det är bra att ta en lite paus ibland. Jag har även bestämt mig för att vara föräldraledig varannan fredag under hösten med start i fredags. Det känns väldigt lyxigt!

Igår var jag på en väldigt trevlig kräftskiva på Gålö. Det var som på den gamla goda tiden med tält, bänkar, lägereld, bastu och bad inpå småtimmarna. Tyvärr kunde vi inte fixa barnvakt så Perry fick stanna hemma med barnen. Men kusin Lena och jag klarade oss bra själva och hade en riktigt trevlig kväll. Ett extra plus till festarrangörerna som hämtat kräftor från ICA i Gusum. Godare kräftor får man leta efter!

Härnäst väntar Tjejmilen på lördag, som jag anmälde mig till under en blöt kväll på landet i somras. Det är första gången jag springer det loppet och det ska bli spännande att se om det är någon skillnad mot andra lopp där både män och kvinnor deltar. Om två veckor ska jobbet ställa upp med ett lag i en multisporttävling i Hellas som arrangeras av J.P. Morgan. Jag är inställd på att köra men får se om jag blir uttagen till laget. Min kajakträning har ju minst sagt varit minimal, för att inte säga obefintlig, men än finns det tid att rätta till det. Om jag inte blir uttagen ska jag heja på alla kompisar som springer Stockholm Halvmarathon, om jag inte lyckas sno åt mig en startplats själv vill säga ;). Slutligen är jag anmäld till Lidingöloppet men det känns väldigt tveksamt om jag kommer starta, jag har inte kört något långpass sedan innan Stockholm Marathon. De tre senaste åren har jag haft oflyt på Lidingö och varit sjuk veckan innan, och jag känner att jag behöver upprättelse, men inser att det nog inte är rätt år att satsa på det nu. Jag tycker inte att loppet är särskilt kul men det borde ändå inte vara omöjligt att komma under 2.45 om man bara får vara frisk och har tränat ordentligt. Så jag sparar det till nästa år.

Jag hoppas att veckan som kommer bjuder på lite muntrare sinnesstämning och glada barn. På torsdag ska jag på introduktionsmöte med Stockholm City Triathlon. Jag hoppas kunna vara med på deras simträningar på Eriksdalsbadet under hösten.

Fortfarande sommar

Härligt med ledig fredag

Darth Vader bor hos oss


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar