fredag 6 september 2013

Ibland måste man inse sina begränsningar

Och idag gjorde jag det. Med hjälp av mina kära vänner Lina och Åsa fattade jag beslutet att inte ställa upp i Tjejmilen imorgon. Det satt väldigt långt inne att välja att inte starta i en tävling, som jag faktiskt själv har anmält sig till, eftersom jag inte är riktigt sjuk eller skadad. Men jag ser mitt beslut idag som ytterligare ett steg i min process att bli lite snällare mot mig själv och lyssna lite mer på kroppen. Att ställa upp i ett millopp när man känner sig helt utmattad både mentalt och fysiskt har bara nersidor. I värsta fall bryter förkylningen som ligger och lurar i min kropp ut, eller så drar jag på mig någon skada för att kroppen är så slut, och det är det sista jag vill. Nästa helg väntar Stockholm Adventure Race, STAR. Där är jag en del i ett 4-mannalag från jobbet. Tävlingen består av flera delmoment; löpning, MTB-cykling, paddling och ett hemligt moment. Samtliga delar kräver att man orienterar samtidigt, något som gör mig lite orolig. Men jag är tacksam över att det är en lagtävling. Den beräknade sluttiden för lag i vår kategori är uppskattad till 6 timmar, så det krävs att vi alla är på topp för att vi ska lyckas.

Veckan som gått har varit mer än stressig men alldeles för lite sömn. Småkillarna har varit förkylda och trötta, ovana vid dagisbaciller och heldagsaktivieter. Vi har äntligen avslutat en lite segdragen husaffär och kan numera kalla oss husägare. Flytten går till Täby i mitten av december. Fasadrenoveringen av vårt hus håller på att avslutas och vi har återupptagit försäljningsprocessen av lägenheten, vilket innebär att vi lever i en stylad lägenhet som man knappt får röra sig i. Att laga mat, gå på toaletten eller sova är i princip uteslutet. Därför tar vi vår tillflykt till sommarstugan i helgen, vilket passar bra för vädret är strålande. Jag ser fram emot en lugn och skön helg tillsammans med familjen, där jag kommer ta varje tillfälle som ges för att försöka få mig en lite tupplur. Just nu känns det som jag har en stor sömnskuld och även en matskuld som jag hoppas komma tillrätta med under helgen.

Föutom våra fastighetsaffärer har veckan bjudit på två löppass, ett cykelpass och ett simpass. Igår var jag på introduktionsmöte på Stockholm City Triathlon, SCT. De berättade om sin klubb och dess verksamhet och jag kände väl ganska snabbt att ambitionsnivån låg en bra bit över min. Men jag hoppas kunna vara med på några simträningar under hösten i alla fall. De abonnerar 7 banor i 50-metersbassängen på Eriksdalsbadet två kvällar i veckan. Där delar man in sig i 7 grupper och kör sedan olika typer av pass som finns angivna på ett papper vid varje bana. Jag hamnade i grupp 1, och nej, det är inte som man kan tro den snabbaste gruppen utan den långsammaste. Igår hade vi lyxen att ha en instruktör som gav oss många goda råd men framöver är det instruktioner på papper som gäller.

Nu har jag sålt min startplats till Tjejmilen så nu ska jag bara njuta av en helledig helg i solen!

Batman bor hos oss
 
...och en liten indian






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar