fredag 13 september 2013

Fredagen den 13:e

Jag vill nog inte kalla mig vidskeplig, eller jo kanske lite för jag säger tvi,tvi, tvi om en katt springer över vägen framför mig, men jag är nog mer fatalist. Jag tror på ödet, på att mycket av det som händer är förutbestämt men inte att det nödvändigtvis har nån mening. Så det var med viss vånda som jag traskade iväg till kontraktsskrivningen, för försäljningen av vår lägenhet, i morse. Om nåt skulle gå fel så var det väl idag. Men det gjorde det inte och strax före kl. 11 lämnade jag mäklarens kontor med lätta steg. Nu kan vi andas ut och se fram emot december då vi får flytta in i vårt hus.

Veckan har varit väldigt stressig och jag är rätt sliten. Min lediga fredag blev inställd eftersom det är planeringsdag på förskolan på måndag och jag måste vara ledig då istället. Dessutom har två av mina kollegor varit jätteförkylda, så jag har varit livrädd att bli smittad inför tävlingen imorgon. För att inte utmana ödet har jag försökt sova åtminstone 7 timmar per natt och även helt låtit bli att träna, vilket inte känts bra alls. Men nu är det som det är och jag får göra mitt bästa imorgon. Alla grejer är packade och det är dags att försöka få lite sömn innan jag ger mig ut i mitt livs första multisporttävling. Det kommer bli en fin dag och hela laget är taggade så jag hoppas vi kommer få en kul dag i skogen. Godnatt!

Firar våra bostadsaffärer :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar