tisdag 5 mars 2013

Stjärnornas krig

Två dagar efter kraftansträningen börjar energin långsamt återvända till kroppen. Idag känns det som förkylningen vänt och jag tror och hoppas att jag slipper bihåleinflammation den här gången. Men eftersom jag hostar och snorar konstant och låter jättesjuk, har jag och Samuel hållit oss för oss själva i två dagar. Vi har båda sovit middag och ätit en massa mat och frukt. Det kändes som vi behövde det efter en veckas sjukdom. Men nu finns det hopp om livet igen och imorgon ska vi till stan för att äta lunch med kollegor.

Idag var det mildväder och det töar rejält i Stockholm nu, vilket innebär att det finns enorma vattenpölar överallt som barnen vill vada och bada i. Nu börjar galon- och Gore-Texsäsongen!
Timothy har varit hjäpsam och vänlig sen jag kom hem och det tackar jag för. Han är dock helt insnöad på Star Wars och pratar konstant om alla karaktärerna och undrar vem jag vill vara och så ska vi göra rollspel. Jag är lite dåligt påläst och får nog låna hans bildlexikon en kväll när han lagt sig. När Perry kommer hem på kvällarna är strid med lasersvärden, som fram till ikväll bestått av bandyklubbor. Men ikväll fick han ett rött och ett blått Star Wars lasersvärd och lyckan var gjord. Samuel fick hans gamla, icke äkte Star Warssvärd, och blev minst lika lycklig han. Så nu är det mörkt i hela lägenheten och killarna smyger omkring med sina självlysande svärd och leker. Det är nästan rörande att se hur glad man kan bli över två lasersvärd!

Mina små krigare


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar