fredag 3 januari 2014

Summering av 2013

Det har blivit dags att summera 2013. Jag tycker att det var ett jättebra år och jag tror det är ett av dem som jag kommer minnas, ett år som sticker ut och inte flyter ihop med alla andra. Jag vet egentligen inte varför just 2013 var så bra, men jag tror det hänger mycket ihop med att många saker på det personliga planet föll på plats. Men också för att jag gjort mycket roliga saker.

2013 var året då…

…  jag deltog i alldeles för många tävlingar och ibland varken visste vad eller när jag skulle ha tid att träna ordentligt
…GPS-klockan förpassades till byrålådan, används endast i undantagsfall
…jag provade triathlon för första gången
…jag hade 7 veckors sommarledighet
…jag jobbade deltid för första gången
…vi flyttade till hus
...jag landade och började vara snällare och mer sann mot mig själv

Flertalet av dessa saker var positiva och dem kommer jag fortsätta med, medan jag drar lärdom av andra och försöker undvika dem.

2014 har börjat bra, förutom att vädret är minst sagt deprimerande. Eftersom vi för ovanlighetens skull inte firade nyår i fjällen, har vi inte sett en gnutta snö på nästan ett år. Barnen längtar till fjällen och vi måste boka en fjällresa snart innan vi alla blir tokiga. Nyårsafton firade vi tillsammans med goda vänner i vårt nya hus. Det vart en kul kväll för både barn och vuxna med mycket god mat och dryck, lek och spel, raketer och cigarrer. Även om vi har upptäckt endel mindre positiva saker med huset, kan vi konstatera att det är ett perfekt hus att ha fest i.

Träningsmässigt har året börjat lugnt. Jag tog en cykeltur in mot stan igår för att kolla bästa vägen till jobbet. Det var kul att cykla igen även om det både hörs och känns att jag numera kör på dubbdäck. Närmaste vägen är minst sagt kuperad, så väljer jag det får jag två bra backpass per dag. Men det finns andra vägar som är lite flackare men då är det å andra sidan lite längre. Det ska bli kul att komma igång med cyklingen, som ju är min akilleshäl. Idag var Timothy och jag och bowlade tillsammans med Lina. Det var jättekul så det ska vi snart göra om. Sen vart den en löptur i mörker och duggregn innan det serverades tacos och öl. Nu blir det fredagsmys i soffan!

Nyårsskumpa

Framåt småtimmarna...

Barnen tar ett dopp på nyårsdagen

Jag har funderade på om bloggen skulle få ta slut i och med att 2013 tog slut. Men jag kom fram till att jag gillar att blogga, även om inte så många läser den, och det funkar bra som dagbok och terapi. Så så länge det finns saker i livet som stör och berör kommer jag fortsätta blogga. Ser fram emot ett nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar