måndag 6 januari 2014

Lite efter men ändå så himla rätt

Igår gjorde jag min första pulled pork, typ 1 år senare än alla andra som hänger med i vad som är inne avseende mat. Den blev mycket god och vi åt tills vi höll på att spricka. Jag visste inte riktigt vad man bör servera till så det blev lite nybakat hällbröd, cole slaw, sallad och picklade grönsaker. Till det rikligt med rödvin. Som grädde på moset gjorde jag en liten äppel tarte till dessert.

Helgen har varit lugn, på gränsen till lite långtråkig, med minimalt med träning. Igår förmiddags cyklade jag fram och tillbaka till jobbet. Mest för att hitta den bästa vägen och se hur långt det var. Drygt 15 km och det tog drygt 40 minuter men då cyklade jag lite fel, å andra sidan så var det i stort sett ingen trafik på Birger Jarlsgatan men det tog ändå sin lilla tid att passera 11 rödlysen. Imorgon är det premiär för cykling till jobbet, vilket innebär tidig uppstigning och avfärd ca kl 06.00. Det gäller att passa på att cykla nu för i slutet av veckan ha de lovat att kylan ska komma.

Idag var vi och hälsade på min bror med familj i deras nya lägenhet. Han är en tekniknörd och hade köpt ny TV och DVD och visade oss 3D-film. Detta var något nytt för mig och jag tyckte det var rätt häftigt. Jag hann även äta en mycket trevlig lunch hos en kollega som numera bor väldigt nära. Det blev lite oväntat skumpa och en god Västerbottenpaj med tillbehör. Sen mandelmusslor med grädde och hallonsylt, tänkte på mormor när jag åt. Så om helgen innehöll minimalt med träning så blev det maximalt med mat och god dryck :).

Småkillarna ha bråkat nästan hela helgen och jag blir bara matt. Timothy retas och Samuel skriker och slåss. Idag fixade Samuel dessutom en väggmålning i köket, inte alls bra och vi vet inte riktigt hur vi ska få bort färgen. Men det kunde ha varit värre.

Imorgon börjar vardagen igen. Jag kan inte säga att jag har längtat direkt, men det ska bli skönt att få lite rutiner igen. Nu längtar jag till vår lilla skidsemester i slutet av januari. Jag behöver sol, snö och skidåkning!

Coola killar i 3D-brillor

Picasso bor hos oss


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar