tisdag 14 januari 2014

Jag bygger, bygger upp...

...och jag river, river ner... Just nu bygger jag konstant på min sömnskuld och mina påsar under ögonen, samtidigt som jag river ner den form som jag försöker bygga upp genom att vara diciplinerad med träningen. Till slut hoppas jag dock att det blir ett nollsummespel och att jag inte river ner mer än jag bygger upp. Men man ska inte vara gnällig och man ska inte klaga så därför är jag glad och tacksam sålänge som jag håller mig någolunda frisk. Och när någon frågar hur det är eller hur jag mår så svarar jag väluppfostrat; bara bra! med förhoppningen om att först och främst lura mig själv.

Igår kom mina fina killar hem. Samuel är jätteförkyld och får vara hemma från förskolan idag. I natt höll han mig vaken ett par timmar och var ledsen men imorse verkade han glad igen. Jag gick upp kl 6, efter knappt 5 timmars sömn, och kände mig rätt pigg. Idag blir det lunchlöpning för att orka med en lång dag på jobbet. Förhoppningsvis hinner jag även till simningen ikväll. Imorgon blir det jobb hemifrån kombinerat med vab, kanske man kan skippa lunchen då och sova istället, helt klart värt att överväga. Hur som helst, till helgen är det dags att börja betala av på sömnskulden. Lääääääängtar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar