lördag 2 augusti 2014

Livet på landet

Nu har jag haft en veckas riktig semester och bara njutit av att göra ingenting i sommarstugan. Vädret har varit fantastiskt med undantag för en rejäl åskskur natten till torsdagen som medförde att vi fick strömavbrott i några timmar. Regnet var välbehövligt och efter det känns det som luften blev lite friskare. Vattentemperaturen ligger stadigt över 20 grader och någon våtdräkt behövs inte längre när man ska simma. Samuel har blivit så gott som blöjfri och det känns som en milstolpe. Någon badkille har han dock inte förvandlats till ännu och han har överlevt sommarens heta dagar utan att bada mer än benen. Timothy badar desto mer och simmar bra nu.

Dagarna har förflutit i jämn lunk. Vi har badat och solat, fikat och druckit rosévin i solen och sen grillat på kvällen ofta i trevligt sällskap. Jag har gjort ett par försök att träna men det har inte blivit någon riktig kvalitet på passen eftersom det varit för varmt. I torsdags var jag dock och cyklade tillsammans med en klubbkompis från SCT. Vi träffades i Östhammar och körde sen en fin tur ut på Raggarön och tillbaka, det blev 73 km. Sen blev det ett svalkande bad och en lunch på Sjökrogen innan jag körde tillbaka. Det var kul att ha sällskap och benen kändes förhållandevis pigga så det gav mig lite positiv energi inför tävlingen i Västervik nästa helg.

Nu är min sommarsemester slut för i år. Som vanligt känns det lite tungt att börja jobba på måndag, särskilt som det fina vädret verkar fortsätta nästa vecka. Men jag får se fram emot två roliga triathlontävlingar i augusti och en löparhelg i fjällen som jag och Brita bokat in i slutet av september. Det ska bli superkul!


Livet på landet kan vara så tröttsamt

Men också alldeles underbart

Bad, bad och mera bad

Ingen våtdräkt behövs längre


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar