torsdag 14 augusti 2014

Välkommen vardag

Efter knappt en vecka då hela familjen varit igång på jobb, förskolan och fritids har drabbats av min vanliga post-semester-blues. Jag funderar mycket över livet och framtiden, om det ska vara såhär nu och kännas såhär smått hopplöst. Trots att det fina vädret håller i sig så är det för mig definitiv slut på sommaren.

Men visst händer det mycket roliga saker också. Igår var jag och körde Sickla Triathlon en sista gång innan tävlingen nästa lördag. Trots lite sega ben och att det var jag och min gamla arbetshäst cyclo crossen som fick kämpa, slipade jag mitt pers med drygt 2 minuter. Med fincykeln hade jag troligtvis varit under timmen och det känns kul. Simningen gick dock inte så bra och jag hade inget flyt, hahaha. Jag upptäckte även en överraskande positiv sak igår kväll. Blomman som vi fick av Ola och Anette i vintras, och som då blommade så fint men sedan de blommorna föll av har pendlat mellan torka och övervattning, nu åter bär knoppar och ser ut att blomma snart igen. Den torra sommaren verkar även passat våra orkidéer som blommar som aldrig förr.

Idag fick vi vår tredje leverans av en garderobsdörr från IKEA, via Bring, men även denna var skadad. Så det var bara att ta emot dörren, tvinga Bring att ta med den som vi tidigare reklamerat, ringa till IKEA, sitta i telefonkö i 30 min och göra en ny reklamation, för fjärde gången!!! Ibland blir man bara så himla trött... Den första dörren var skadad vid leveransen, den andra dörren var fin men ramlade plötsligt i bitar en kväll och den tredje dörren var alltså också skadad i leveransen. Nu väntar vi med spänning på vår fjärde leverans.

Kvällen var händelserik. När jag kom hem var det full fart på två små killar i badkaret. Perry hade varit så snäll och fyllt det så att de kunde bubbla. Men mitt i bubblandet får Samuel för sig att han ska gå ur för att kissa men halkar vid uppstigningen och ramlar tillbaka ner under vattnet och blir hysterisk. Ungefär samtidigt ska jag stoppa en tallrik med mat i micron men min halvdåliga tumme sviker och jag tappar tallriken som krossas och all torsk, potatis och äggsås flyger ut över golvet. Samuel skriker, Timothy ropar, Perry trösta och jag svär och torkar golvet.

Välkommen vardag!

Blomman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar