söndag 13 april 2014

Idétorka i bloggfabriken

Nu har det varit idétorka och tidsbrist i bloggfabriken ett tag. Dagarna rusar iväg och blir veckor och nu är det nästan 14 dar sen senaste inlägget. Förra veckan då jag skulle bota mitt sockerberoende samt var rätt tveksam till hur mycket träning jag skulle få till, blev typ helt tvärtemot vad jag föresatt mig. Matmässigt var det fortsatt fokus på att få i mig mer näring än jag gjorde av med, vilket numera innebär att jag alltid äter både mellanmål och kvällsmål. Men mitt intag av saker med hög sockerhalt fortsatte tyvärr, för att inte säga förvärrades. Men nu, efter ytterligare sex dagar, känns det som suget börjar avta lite grann och det beror inte på att jag varit ståndaktig utan snarare på att allt gott godis som vi hade hemma nu är uppätet. Jag läste på FB om en klubbkompis som varit utan alkohol och godis i 100 dagar, mycket imponerande. Jag funderar på om jag skulle klara det...

Träningsmässigt blev förra veckan långt över förväntan, mycket tack vare att svärföräldrarna kom upp till helgen och tog hand om barnen. Det bästa av allt var ett bonus-cykelpass med Perry på lördagen. Färden gick till Upplands-Väsby där vi svängde in och sa hej till några kompisar innan vi vände hemåt igen. Den här veckan har det varit fokus på vila, rätt skönt med tanke på att halsen varit lite krasslig och vädret varit uselt fram till mitten av veckan. Det är ganska skönt att ta det lugnt ibland och bara njuta av att inte ha några "måste-pass". Imorse när jag vaknade kände jag inte av halsen längre så det blev ett 30 km löppass som gick över förväntan. Igår var vi på landet och drog ris till majbrasan och bar ved hela dagen. Det blir mycket fin ved som ska eldas i vinter. Vädret var lite kyligt men soligt och vi grillade korv till lunch. Barnen tyckte det var jättehärligt med en lång utedag. Vi vuxna var helt slut på kvällen, ovana vid kroppsarbete och solsken. I ett svagt ögonblick lovade jag att springa Women's Halfmarathon den 23 april och fredags var sista anmälningsdag, så det var bara att krypa till korset och anmäla sig. Förhoppningsvis blir det lite trevligheter efter loppet och det är mest dem jag ser fram emot.

Annars rullar allt på på jobbet och hemma. På jobbet har jag tyvärr börjat irritera mig på människor som är oengagerade och bara gör precis det som de måste och som aldrig vill ta nåt ansvar för nåt. Själv försöker jag alltid engagera mig i allt jag gör, då tycker jag att även tråkiga uppgifter blir lite roligare. Men man måste respektera att alla inte är lika. Men jag blir irriterad när det försämrar mina förutsättningar att göra ett bra jobb. Grrrrrrrr!

Nu ser jag fram emot en skön kortvecka. Timothy åker till mormor på onsdag och stannar till fredag. Sen är det påsklunch hos oss innan vi åker till Småland ett par dagar. Där blir det som vanligt fokus på god mat och dryck, men för Perry och mig även på långpass på cykel. Perry har köpt en landsvägscykel som vill ut och rastas på de vackra, slingriga småländska vägarna och min Venge är inte direkt svårövertalad :).

Nu återstår bara att klyva/hugga veden








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar