lördag 1 mars 2014

Ett sportlov utan sport

För oss blev det ingen sportlovsresa i år. Timothy åkte iväg till farmor och farfar i Småland i söndags och kommer hem i idag. Samuel har gått på förskolan och vi har jobbat som vanligt. Jag har varit hängig hela vecka och ställde in träningen i torsdags och fredags eftersom jag kände att risken för att bli riktigt sjuk är överhängande. Jag tror det var dubbelpasset i tisdags med SCT som brände ner det som fanns kvar av mitt immunförsvar. Först 1,5 timme löpning och sen 1 timme simning. Den här gången fick jag dock inte kramp på simningen som jag fick förra gången. Efter passet började jag fundera lite på vad jag vill med min träning egentligen, men jag kom inte riktigt fram till nåt vettigt så jag får fortsätta fundera. Det är lätt att dras med i träningshetsen när man umgås med hårt tränande människor. Man blir inspirerad och det är kul men ibland kan det bli lite stressande. Jag måste inse att jag varken har formen eller tiden för att hänga med i deras tempo.

Så för mig blir det ett sportlov utan särskilt mycket sport. Men det gör inte så mycket. Jag känner mig rätt oinspirerad att träna just nu, vilket troligtvis beror på att kroppen är ur slag. När man få mjölksyra i armar och ben av att skjuta barnvagnen uppför vår lilla backe, då är det dags att vila lite. Jag ser det som att jag periodiserar min träning, vilket verkar vara inne nu, och att jag just nu är inne i en vilofas. Man måste ju vara pigg till nästa söndag då vi åker till Las Plaitas :).

I Stockholm är det vårlikt nu. I Kungsträdgården har de skrapat ihop 50 meter smutsig snö så att barnen ska kunna åka skidor och isbanan är fin, men annars ingen vinterkänsla. Vädret har varit minst sagt deprimerande den här vintern och jag längtar efter solen så att jag håller på att gå åt. Imorgon är det Vasaloppet och det verkar som att loppet blir av trots allt. Jag hoppas det fryser på så att spåren blir riktigt hårda och snabba och att de håller hela dagen. För det är hemskt jobbigt att köra 9 mil i snömodd som jag gjorde förra året. Imorgon bitti ska jag laga en god frukost åt familjen. Sen ska jag sätta mig i soffan och titta på de stackarna som sliter i spåret och njuta av att jag inte är en av dem, i år i alla fall.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar