söndag 29 januari 2012

Alla goda ting är tre

Jag är så glad, jag har hittat ännu en butik där man kan få bra hjälp att köpa schyssta sportgrejer som passar för sin egen nivå och ambitioner. Förutom Runner´s Store på Vasagatan, Outsport i Solna lägger jag nu till Cycle Corner i Hammarby Sjöstad, så nu är det tre. I dessa tre butiker kan jag hitta allt jag behöver för löpning, skidåkning (alpint och längd) och cykling (MTB och landsväg). Det känns tryggt! I samtliga butiker får man hjälp av trevliga och serviceinriktade personer som verkligen vet vad de pratar om. Och det slutar nästan alltid med att jag köper lite mer än vad jag tänkt från början. Samt att jag känner mig grymt nöjd och peppad när jag går därifrån.

Igår inhandlade jag nya stavar på Cycle Corner, det skulle kosta lika mycket att rusta upp mina gamla som att köpa nya. Perry blev inspirerad och köpte också ett par nya av bara farten. Sen blev det lite vallor, fy vad valla är dyrt, och även ett par nya solglasögon som lämpar sig för såväl löpning, cykling och skidåkning. Glasögonen var inte planerade, men har man som jag en platt näsa, så gäller det att passa på om man väl hittar ett par glasögon som sitter bra. 

Glad i hågen gav jag mig av till Ågesta imorse kl halv-8 för att köra långpass. Det var kallt och eländigt i början men de nya stavarna kändes bra. Kan motionärer verkligen känna skillnad på stavar och stavar? Det kanske var inbillning, i annat fall vet jag inte om det var det nya materialet eller det faktum att de nya är 2,5 cm kortare än mina gamla, som jag upplevde som positivt. Efter ett par varv på 8-km rundan kom solen fram och det blev genast roligare att åka. Efter ytterligare tre varv kändes det dock så lagom kul. Jag passerade Vasaloppsportalen som Alecta satt upp och tänkte att jag inte ens är halvvägs till Mora, men att jag idag inte hade orkat åka en meter till. Men så har veckan varit extremt stressig och det blev lite för mycket vin på middagen igår... Så det är klart att jag kommer orka 9 mil när det är dags!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar