torsdag 31 mars 2016

Laddar inför kommande vecka

Som tur var hade vi inte bokat in någon skidresa för påsklovet. På Skärtorsdagen var Samuel fortfarande helt utslagen och Perry gjorde inte många knop heller. Så det blev en lång Långfredag med fokus på att sysselsätta lätt uttråkade barn och vuxna. Vädret var inget vidare så vi ägnade oss faktiskt åt att storstäda huset. Jag vet inte när det hände sist men det var välbehövligt. Städningen vi köper varannan vecka håller ytskikten rena men det fanns en hel del som gömde sig i hörnen. Så det var inte utan en viss tillfredsställelse som vi skådade vårt verk efteråt. På kvällen lagade vi lamm. Perry ville dricka vin för första gången på drygt en vecka och jag var inte sen att haka på. Kanske lite otajmat med tanke på lördagens inplanerade cykeltur men man lever ju bara en gång.

Påskafton och uppstigning kl 6. Efter en rejäl frukost körde jag till Orminge för att möta Susanne, Stefan och Katrin. Det blev en härlig cykeltur först till Stenslättens brygga, fika i Tornvillan i Gustavsberg för sen att ta vägen förbi Langö brygga hem. Det var premiärtur i år för racern och jag var som en kalv på grönbete. Efter att ha kört cyclocross med dubbdäck hela vintern kändes det som jag formligen flög fram på vägen. Detta trots att finhjulen flyttat till min triathloncykel och jag numera har ett par träningshjul på racern, dock snäppet bättre än originalhjulen. Så kanske mina ben blivit lite starkare av vinterns benträning på gymet eller så berodde det på att jag inte hade tränat på 2 dagar eller på att jag sovit mycket eller på att jag slutat fokusera på min träning eller på rödvinet kvällen innan. Inte vet jag men kul var det i alla fall! Och vi fick sol :).

Vändpunkt Langö brygga

Härliga skärgården

På påskdagen var vi i Kungsberget och åkte skidor en sista gång för den här säsongen. Vi fick en helt strålande dag med massor av sol och +10 grader. Vi grillade korv ute till lunch och fikade vid Skilodge i solen, precis som vårskidåkning ska vara. Samuel var dock inte alls i form och orkade inte många åk. Men det var väntat eftersom han har tappat endel kilon under sjukdomen, men han fick lite sol på kinderna i alla fall.

Nu är i alla fall killarna friska igen och vi har kunnat jobba tre dagar i följd. Perry laddar nu inför en vecka på Mallis med cykelkompisarna och jag laddar för en vecka som ensam mamma. En mamma som dessutom har sjukt mycket att göra på jobbet. Jag är i slutfasen på mitt uppdrag och nu ska beslutsunderlaget för en tämligen stor investering sys ihop och det är inte utan att jag känner mig lite stressad men mest av allt taggad att leverera nåt riktigt bra. Så om alla bara håller sig friska ska det nog gå vägen. Precis som när jag laddar inför, ett för mig, viktigt lopp kommer jag gå in i min egen lilla bubbla nu och fram tills mitt uppdrag är slutfört, vilket förhoppningsvis är den 23 april då jag ska sitta på planet till Nerja med triathlontjejerna. Jag läste nånstans om "workfulness", ja det är mycket xxx-fulness, vilket innebär att när man jobbar så är man närvarande till 100%. Så kommande vecka blir det fokus på workfulness, familyfulness och kanske lite mindfulness också. Det blir nog minimalt med träning men i linje med mitt nya liv så gör det inte så mycket.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar