måndag 2 mars 2015

Sportlov för vuxna

Vi fick tre fina dagar i Sälen när alla var friska och kunde åka skidor och då vädret var lite bättre. Trots detta kändes det ändå lite snöpligt att börja jobba i måndags. Men veckan vart väldigt bra. Det var ganska få människor på jobbet, vilket innebär att jag fick mycket gjort. Det är nästan barmark i Stockholm, vilket innebär att det börjar bli kul att cykla ute igen och det har varit sol varje dag. Dessutom reste barnen iväg till farmor och farfar i Småland i tisdags, så Perry och jag har haft barnfritt och försök utnyttja tiden på bästa sätt.

I tisdags gick vi ut och sprang direkt efter att jag kommit hem med cykeln, så det blev ett litet brickpass. Sen lagade vi mat, drack vin och åt middag i soffan framför TV:n. I onsdags var vi på bio och åt sen en snabb middag på stan. När vi kom hem var det nystädat och fint och det kändes tomt utan barnen, tänk vad livet hade varit tråkigt utan dem. Men det hindrar ju inte att vi njuter i fulla drag av att vara barnfria några dagar. I torsdags morse tog jag sovmorgon till kl 5.50. Sen skjutsade Perry mig till Tibblebadet. På så sätt kunde jag sova en timme extra jämfört med om jag åkt till E-badet som jag brukar göra på torsdagar. Prick kl 6.30 checkade jag in och sen simmade jag ett pass i stora bassängen tillsammans med 3 arga gubbar och några andra vanliga människor. Jag roade mig med att träna på voltvändningar tills en gubbe upplyste mig om att det var rundsimning som gällde. På kvällen var vi ute och åt middag på Shibumi. Det motsvarade alla förväntningar avseende mat, dryck, lokal, stämning och service. Eftersom det är fullbokat långt fram i tiden förlitade vi oss på att vi skulle kunna knipa en av drop-in platserna som släpps kl 18. Så vi köade utanför i en kvart innan och fick en plats. Det var en fin matupplevelse och en supertrevlig kväll!

Inte bästa men sista rätten: Fish and chips

Sake

I fredags var man lite seg, jag är ju inte van att vara ute på stan två kvällar i rad. Jag hade planerat att gå på AW på nyöppnade Central Bar på Birger Jarlsgatan tillsammans med kusin Lena och hennes sambo Björn. Planen var att gå dit och ta en öl, eller max två, och sen gå hem och sova och ladda för träningen på lördag morgon. Men så blev det inte. Perry och jag kunde inte säga nej när de frågade om vi ville äta middag med dem och vi var ett trevligt gäng som åt tjeckisk mat och drack mycket god öl. Kvällen blev dock inte så sen så jag hann få min skönhetssömn. 

På lördagen körde Perry söderut för att hämta småtrollen. Jag blev avsläppt i Hornstull kl 9 och körde 2 timmar spinning med SCT. Ett jättebra pass med otroligt inspirerande musik och Whistler Ironman Course på storbild, ibland kändes det nästan som man var med i loppet. Efter passet var Brita och jag och fikade, en riktig drömstart på dagen! När jag kom hem hade killarna kommit hem, det var jättehärligt att se dem igen. Det kändes nästan som de växt på bara 5 dagar! Igår hade vi en riktig hemmadag. Vi tittade på 5-milen, bakade bullar och jag sprang långpass. Killarna har inte varit på fritids och skola på två veckor så nu behöver vi hitta tillbaka till rutinerna igen. 

Träningsmässigt blev den barnfria veckan bra. Det enda som var negativt är att min hälsa inte är vad jag önskar. Om drygt 1 månad måste jag bestämma mig om jag ska köra Kalmar eller inte. Än tänker jag inte kasta in handduken men om jag inte blir piggare kommer det inte funka, då kommer jag inte orka med all träning som kommer krävas i vår och sommar. Men jag kör på ett tag till och ser vad som händer. Om jag blir riktigt sjuk ser jag det som ett tecken, ett tecken på att jag inte är redo för utmaningen ännu. Ibland måste man inse sina begränsningar även om det svider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar