torsdag 22 januari 2015

Jag är en inspiratör!

Det är roligt när man får bekräftat från folk i sin omgivning att man inspirerar dem. För några år sedan var det ett par kompispar som började springa efter att ha umgåtts med mig ett tag.

I förrgår var det Perry som jag hittade uppflugen på trainern kl 22.45 när jag kom hem från simträningen. Innan jag stack iväg sa han att han troligtvis skulle sova när jag kom tillbaka för han var så trött, men så blev det alltså inte. Inspirerad av sin energiska fru valde han trainern och House of Cards framför TV-soffan och sängen. Bra där!

När jag kom till jobbet imorse berättade en kollega att han och hans fru igår gjorde en "Ally", vilket innebär att de delade en flaska vin med sin fru rätt sent en vardagskväll, så idag hade han lite ont i huvudet. Men det var det värt tyckte han, för det hade varit jättetrevligt och de hade verkligen pratat med varandra något de annars sällan hinner göra. Så jag inspirerar tydligen även folk till att dricka vin och umgås, vilket jag tycker är oerhört glädjande :).

Så jag nu lägger till Inspiratör på mitt CV!

Ikväll ska jag gå ut med min kära kusin Lena och äta middag. Det har jag sett fram emot länge. Och efter ett morgonsimpass och ett löppass på lunchen kommer jag njuta extra mycket av kvällen. Jag är äntligen friskare och känner att krafterna börjar återvända. Fokus är inte längre på att sova och vila och det är väldigt inspirerande. Efter regn kommer alltid solsken!

Hej mitt vinterland! Påväg till morgonsimning

1 kommentar: