måndag 5 januari 2015

Det finns inget bättre

än att komma hem till sin familj i sitt hus efter en jobbdag. Idag var det extra mysigt eftersom det var isande kallt att cykla och jag visste att det vankades god middag. Tyvärr hann jag inte med att basta men glada barn, en varm dusch och en sprakande brasa värmde det med. Visst låter det idylliskt!? Och precis så idylliskt är mitt liv korta stunder. Och då gäller det att passa på att njuta. Så därför sitter jag nu framför brasan med en god Bourgogne i glaset och bara slappar. Det finns inget bättre. För är det nåt jag är rätt bra på så är det att njuta av livets goda stunder. Som tur är delar jag det intresset med min man och genom åren har Perry och jag verkligen levt. Vi är i och för sig präktiga och planerande människor båda två, men vi är också bra på att unna oss saker för det tycker vi att vi är värda. Och det kommer vi fortsätta göra.

Igår var jag ute och sprang en lång skogsrunda i det fina vintervädret. Det var njutning på hög nivå och jag skulle kunnat hålla på hur länge som helst. Men efter 80 min började jag frysa och det är ett tecken på att energinivån håller på att sjunka så det var bara att bege sig hemåt. Perry var i Täby C med killarna så jag var alldeles ensam. Att få ha huset för sig själv några minuter är en lyx!

Idag var det årets första jobbdag. Jag försov mig eftersom jag råkat glömma ställa väckarklockan. Men det var skönt med en mjukstart.

Imorgon ska jag njuta av julens sista lediga dag. Sen börjar allvaret igen. Men vecka 8 är det dags att dra till fjällen igen, bara sju arbetsveckor kvar :)

Jag kan konstatera att 2015 börjat mycket bra!

Hög mysfaktor men eldar mest för kråkorna

Årets första terrängrunda satte ribban högt





1 kommentar: