söndag 9 oktober 2011

Stockholm i mitt hjärta

Uppstigning kl 8, strålande sol, nästan vindstilla och 4 grader varmt, perfekt väder för en morgonjogg. Med Mannheimer & Tengby i lurarna ger jag mig av över Danvikstullsbron och svänger ner till vattnet mot Eriksdalsbadet och vidare längs Årstaviken. Efter ett par kilometers jogg har jag lyckats skaka ner gårdagens hjortgryta, Valpolicella classico och margäng sviss och resten av turen blir en ren njutning! På Västerbron kan jag inte låta bli att stanna och ta en bild. Stockholm badar i sol och fina höstfärger och alla löpare jag möte ser lyckliga ut. En ovanligt härlig joggingtur och en fantastisk start på en härlig söndag!  

PS. Eftersom syftet med dagens pass var att jogga 15 km i behagligt tempo (jag tänkte först lämna klockan hemma men den åkte på iaf) blev jag extra glad när jag såg vad den stannat på. En snittfart på 5.20 min/km, trots två sega kilometer i 6-min tempo i början! Förkylning, virus o influensa släng er i väggen, I´m back!!!! DS


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar