torsdag 9 juni 2016

Tröttande torsdag

05.30 Väckning. Intar frukost i näst intill sovande tillstånd. Påklädning; baddräkt och våtdräkt.

06.15 Känner mig trött och tar bilen den dryga kilometern till Rösjöbadet för att delta i Open Water simträning. Alla sover när jag går.

06.25 Står och fryser i den iskalla stranden i den iskalla nordanvinden och undrar vad jag håller på med. Men väl i vattnet känns det bättre och jag ångrar ändå inte att jag åkte dit. Simningen känns bra idag.

07.20 Med stelfrusna händer och fötter och ansikte crawlar jag mig upp på stranden. Får av mig våtdräkten men är så stel att jag knappt får på mig kläderna. Springer till bilen.

07.40 Hemma, duschar varmt, äter en andra frukost på stående fot; två rostade mackor, två ägg och ett glas juice.

08.15 Åker till jobbet, fortfarande frusen och hungrig.

08.45 Kan inte låta bli att smita in på Fabrique för att köpa en...tredje frukost. Stor latte och stor kanelbulle. 

09.00 Anländer jobbet. Avnjuter frukost, igen. 

09.30 Möte.

10.00 Nytt möte.

11.15 Mötesfri. Mellis; banan och nektarin och en Twix (inte bra).

11.30 Möte igen.

12.00 Ytterligare ett möte

12.50 Lunchtime. Värmer medhavd matlåda; 4 lammfärsjärpar, ett lass bulgur och en påse spenat. Till detta ca 1/2 liter vatten. Inte jättegott men det är mat i alla fall och jag blev mätt en stund. 

13.05 Nytt möte.

14.45 Äntligen mötesfri. Försöker jobba lite, äter banan och ansöker om f-ledighet i sommar. Funderar på att äta upp min nödproviant, en burk tonfisk, men avstår. Den kan komma sämre tider.

15.30 Cyklar hemåt, f-n sen igen. Kall nordanvind som blåser mot ger extra träning och jag får en gubbe på rull som vägrar släppa och jag kan inte snyta min konstant rinnande näsa. Till slut viker han av åt ett annat håll

16.18 Hämtar Timothy på fritids. Bär hem terminens skörd av läroböcker, pyssel och extra kläder.

16.40 På med löparskorna och full fart till förskolan. Hämtar lilla Samuel strax före stängning och det är bara han kvar. Promenerar hem och mutar honom med ett äpple som han egentligen inte vill ha för han är nödig och jag befarar att det kommer ske en olycka i brallan.

17.10 Hemkost, Samuel klarade sig. Duschar mig och smutsig Samuel. Kollar jobbmail. Håller på att svimma av hunger så jag tar en öl, alkoholfri, lite Gruyere och chips.

17.30 Lagar mat äter mat. Ytterligare ett berg med bulgur, denna gång en lite lyxigare variant med grönsaker i, och supergod lammkorv. Provsmakar även barnens korvstroganoff på kalkonkorv.

18.30 Åker ut och cyklar MTB med Timothy i skogen, jättekul. Han testar sin nya Camel Back och är nöjd. Vi kör över stock och sten, fin kväll men kalla vindar.

19.30 Kommer hem.

19.40 Åker ut och cyklar landsvägscykel en sväng med Lisa som ska köra Tjejvättern på lördag och vill rulla lite en sista gång. Denna gång bättre påklädd men fryser ändå ända in i benmärgen.

20.30 Kommer hem. Sorterar tvätt, viker tvätt. Duschar igen.

21.00 Äter kvällsmål och dricker te. Längtar efter att få somna. Imorgon är det skolavslutning kl 9 vilket innebär sovmorgon :).

21.30 Godnatt!

Early morning swim






1 kommentar:

  1. VILKEN.JÄVLA.DAG!! Inte kosntigt att du är trött!:-)

    SvaraRadera