fredag 26 juni 2015

Olika falla ödets lotter

Efter nästan 4 veckor utan löpning, och rätt sparsamt med träning överhuvudtaget, börjar verkligheten komma ikapp mig. Jag har känt mig nedstämd och lite uppgiven den senaste veckan. Foten gör fortfarande ont när jag går och cyklar hårt och jag inser att det troligtvis bara blir två grenar för mig i Kalmar, nåt jag väl egentligen borde insett redan 31 maj. Men är man naiv så är man. Då hoppas man på att allt ska ordna sig in i det längsta, och visst finns det hopp än om än det är väldigt litet.

I helgen kör de flesta klubbkompisarna antingen långdistans VM i Motala eller Vansbro Triathlon. Jag skulle varit med i det senare för jag håller inte riktigt VM-klass, ännu. Men det blev inte så utan nu följer jag mina kompisar på FB och hejar på dem allt vad tygeln håller. För jag är inte bitter, bara lite ledsen och besviken. Jag sysselsätter mig med lite lugn cykelpendling till och från jobbet, simning i utomhuspool och i diverse sjöar samt vattenlöpning. Däremellan dricker jag mycket rosévin och äter goda middagar. Så formen är inte på topp direkt, tänk att man kan komma ur form så snabbt.

Den här veckan har vi varit barnfria. Vi har hunnit jobba, träna, vara på AW och slappa hemma lite. Men det är inte utan att man saknar de små liven lite grann nu efter 6 dar. Idag var jag och klippte av mig håret, behövde en förändring. Och jag känner mig faktiskt lite annorlunda i mitt nya hår! Sen var jag på jättetrevlig AW med Lena och avslutade med en sängfösare hos Ylva och Pelle innan jag begav mig ut till förorten. Nu ska jag sova och hoppas vakna på bättre humör imorgon. Då kommer småtrollen hem och vi får besök av kusinerna. Det blir en familjehelg för mig istället för en Halv Ironman. Det är bara att konstatera att olika falla ödets lotter och den här gången drog jag en av nitlotterna. Lycka till alla ni som tävlar imorgon!

AW i våra gamla hoods 

Min cykel har fått nya hjul :)

After-swim fika med Susanne och Katrin

Imorgon kommer de hem!

Kortklippt!


1 kommentar:

  1. Kram på dig! Så kul att ses även om det var lite i förbifarten. Snygg frisyr👍🏼😊

    SvaraRadera