lördag 6 augusti 2011

Ombyte förnöjer

Eftersom jag inte är någon riktig cykelpendlare inskränker sig mina cykelturer till härliga helgturer och en och annan eftermiddagstur. Jag är en orutinerad landsvägscyklist men har verkligen fått en blodad tand för denna sport och jag tittar längtansfullt på min Orbea varje dag. Jag inte så mycket att jämföra med, men pratar mycket med blogg-Jenny, blogg-Staffan och vår cyklande granne om cyklar och utrustning. Jag tycker Orbean passar mig och mina behov mer än väl och jag är så himla glad att jag fick chansen att vara testcyklist.

En positiv effekt av cyklandet är att min tidigare träningsdos på 2-3 dagar i veckan helt plötsligt nästan dubblats i sommar. Min kropp tål inte att springa två dagar i rad, då kommer skadorna som ett brev på posten. Men det går alldeles utmärkt att cykla och springa två dagarna efter varandra. Så numera är det inte kroppen som sätter begränsningen för hur mycket jag kan träna och detta trots att man inte är någon ungdom längre. Det känns bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar